Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Zwierzęta przeciw śmieciom

 

Coraz więcej organizacji zwraca się ku kampaniom przeciwko zanieczyszczaniu środowiska. Województwo małopolskie zainaugurowało kampanię zatytułowaną „Nie zaśmiecaj naszego domu”. Jej celem jest ochrona obszarów zielonych przed niszczeniem i zaśmiecaniem. Trwała ona niemal cały sierpień i chciała budować świadomość proekologiczną wśród mieszkańców i turystów, zapobiegać zaśmiecaniu obszarów zielonych takich jak parki, lasy czy szlaki turystyczne, które są chętnie odwiedzane podczas wakacji. Co ciekawe, ambasadorami akcji są dzikie zwierzęta zamieszkujące Małopolskę. Na co dzień są one ukryte i niemal niewidoczne, jednak na czas kampanii zaprezentowały swoje wizerunki. Swoim własnym głosem przypominały, że rejony, które dla nas są miejscem spędzania wakacji to tak naprawdę ich dom. Jesteśmy tam ciągle obserwowani przez przyrodę, a nie anonimowi, jak chcielibyśmy wierzyć. W ramach kampanii na terenie całej Małopolski pojawiło się trzysta plakatów. Zostały one rozmieszczone na terenie piętnastu nadleśnictw, sześciu parków narodowych i jedenastu parków krajobrazowych. W ramach uzupełniania Radiu Kraków emitowany był adekwatny spot. Przygotowano także animację, która była wyświetlana w pociągach Kolei Małopolskich oraz na nośnikach partnerów kampanii. Co ciekawe, na żywo można było spotkać także ambasadora kampanii niedźwiedzia brunatnego. To także inauguracja długofalowych działań promocyjno-edukacyjnych realizowanych w ramach projektu „EkoMałopolska”. Promują one odpowiedzialność za najbliższe otoczenie i dbanie o nasze wspólne dobro – dziedzictwo naturalne.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama