Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen

Do niedawna zarządzanie treścią w systemie cyfrowego signage’u wymagało wsparcia ze strony grafika, programisty i najczęściej specjalizującej się w tym agencji marketingowej. Opracowane przez firmę Content Networks innowacyjne oprogramowanie digital signage – ADScreen – pozwala zarządzać systemem zbudowanym z ponad stu ekranów bez konieczności budowania skomplikowanej infrastruktury. Wystarczy laptop lub tablet i dostęp do internetu.

 

Współpraca z Euronet Polska

W centrali Euronetu w Warszawie ADScreen został zainstalowany z myślą o komunikacji korporacyjnej. System ADScreen w czasie rzeczywistym na wielkoformatowym ekranie pozwala na przekazywanie informacji dla pracowników korporacji. Najważniejszym elementem komunikacji są treści związane z codzienną pracą i prezentacją najnowszych trendów rynkowych. Wdrożenie ma również charakter wizerunkowy, atrakcyjne wnętrze biura siedziby Euronetu doskonale współgra z instalacją digital signage, opartą na ADScreenie.

 

Prostota i skuteczność

Nazywany cyfrowym wyjściem z domu digital signage (DS) to system, w którym za pomocą monitora, playera i serwera można jednocześnie emitować multimedialne komunikaty na wielu wyświetlaczach. Tego typu rozwiązania są znane na rynku już od kilkunastu lat, ale zakres ich zastosowania rośnie w miarę rozwoju technologii. Dzisiejsze serwery są na tyle szybkie i pojemne, że prezentować mogą coraz bardziej wymagające treści. Wyświetlacze mogą zastąpić tradycyjne plakaty albo tworzyć wielometrowe instalacje, układające się w jeden spójny ekran lub ekran podzielony na kilka stref. Dzięki systemom rozpoznawania twarzy można łatwo dostosować treść do wieku i płci odbiorcy, a za pomocą czujników ruchu – także do jego zachowania. Ale największą zaletą DS pozostaje możliwość oddziaływania za jego pomocą na klientów w momencie podejmowania decyzji zakupowych w sklepach. Otóż z badań Pentoru wynika, że to właśnie w takich sytuacjach zapada większość decyzji, a ustawione w odpowiednim miejscu ekrany zwiększają sprzedaż średnio o 40 proc.

Zdaniem ekspertów przepis na sukces za pomocą systemu DS od lat jest niezmienny: najważniejszy jest pomysł i zaskakująca treść. Ale skuteczny marketing wymaga również właściwej metody prezentacji. Jeszcze do niedawna stworzenie własnego systemu cyfrowego signage’u było skomplikowanym przedsięwzięciem. Oprócz ekranów trzeba było zainwestować również w całą infrastrukturę: kable, modemy i serwery. Rozwiązanie zastosowane przez firmę Content Networks upraszcza to do minimum. Projektując cały system, staraliśmy się maksymalnie go uprościć, aby stworzyć narzędzie, które każdy będzie mógł obsługiwać, wyjaśnia Dawid Gąsiorek, prezes Content Networks. I jak dodaje: W efekcie zarządzanie siecią kilkudziesięciu wyświetlaczy stało się łatwiejsze niż obsługa konta na facebooku.

 

 

Promocja w chmurze

ADScreen to innowacyjne oprogramowanie działające w internetowej chmurze. Oznacza to, że korzystać można z niego niezależnie od miejsca i czasu, bez konieczności tworzenia skomplikowanej infrastruktury. Przyjazny panel administracyjny umożliwia skomponowanie własnego interfejsu z gotowych szablonów. Do dyspozycji mamy wiele możliwości: grafikę,

tekst, aplikacje webowe, pliki audio i video. Stworzenie całego interfejsu trwa zaledwie kilka minut. Równie proste jest zarządzanie wyświetlaną treścią. Czas i godzinę wyświetlania

możemy ustawić podobnie jak w muzycznej playliście. Aplikacja pozwala z poziomu przeglądarki definiować sposób wyświetlania reklam, tworzyć harmonogram i kontrolować przebieg kampanii reklamowej. W podstawowej wersji (tzw. ADScreen Basic) przeznaczonej dla małych firm oprogramowanie pozwala na zarządzanie reklamą i informacją na wyświetlaczach połączonych w jedną sieć. W pełni funkcjonalne rozwiązanie, czyli ADScreen Enterprise, umożliwia z kolei tworzenie i obsługę sieci złożonych nawet z kilkuset interaktywnych ekranów. W obu przypadkach do wyświetlania treści użyte może zostać praktycznie każde urządzenie z wyświetlaczem: telewizor, monitor LCD, rzutnik lub tablet z systemem operacyjnym Android, IOS czy Windows Phone. Wystarczy podpiąć do nich odpowiedni player, aby połączyć się z nim przez internet i zdalnie wyświetlić przygotowane wcześniej treści.

 

Skrojony na miarę

ADScreen wyposażony został również w wiele dodatkowych funkcji np. zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami, tworzenie wielu grup wyświetlaczy, generowanie raportów i statystyk. Jednym z najciekawszych narzędzi jest ADPlanner, aplikacja pozwalająca efektywnie zarządzać np. salami konferencyjnymi w hotelach, biurach czy centrach konferencyjnych. Ekrany pozwalają uczestnikom spotkań być na bieżąco z ich harmonogramem, a także tematami. Administratorom systemu z kolei aplikacja ta pozwoli na sprawne zarządzanie rezerwacją sal, ułatwi planowanie spotkań czy konferencji. CN dostarcza również ekrany w specjalnie zaprojektowanych obudowach, dopasowanych do szczególnych wymagań klientów. Równie ciekawym rozwiązaniem jest ADWiFi, czyli połączenie HotSpota z możliwościami, jakie daje digital signage. Usługa jest skierowana przede wszystkim do miejsc, w których udostępniano WiFi dla klientów, takich jak hotele, restauracje czy centra konferencyjne.

 

ADWiFi – jak to działa?

1. Logowanie – klient, aby skorzystać z internetu, na ekranie logowania podaje swój

adres e-mail lub używa konta na profilu społecznościowym.

2. Informowanie – po zalogowaniu wyświetlony zostanie przygotowany dla klienta komunikat. Może to być reklama, najnowsza promocja, ważna informacja – o wszystkim decyduje osoba zarządzająca systemem.

Za sprawą ADWiFi nie tylko udostępniamy internet, ale również zyskujemy dostęp do intuicyjnego panelu administracyjnego i kreatora. Pozwala on samodzielnie stworzyć ekran powitalny, który klient zobaczy po zalogowaniu do sieci. Podobnie jak w przypadku zarządzania treścią na wyświetlaczach do dyspozycji mamy gotowe szablony i wiele możliwości: grafikę, tekst, aplikacje webowe, pliki audio i video. Daje to możliwość atrakcyjnego i nieinwazyjnego zareklamowania dodatkowych usług. Udostępniając gościom internet, w zamian możemy poinformować ich o dodatkowych promocjach. Taka elastyczność jest dzisiaj konieczna, ponieważ zakres zastosowania systemu digital signage wciąż rośnie. Dlatego zaprojektowaliśmy ADScreena jako oprogramowanie, które będzie można wciąż rozwijać poprzez dodawanie kolejnych aplikacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie przystosować go do celów każdego klienta i skroić oprogramowanie na miarę jego potrzeb, tłumaczy Dawid Gąsiorek.

 

http://adscreen.net/

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama