Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Sztuka w fast foodzie

Współczesne kampanie fast foodowe wykorzystują humor, by zwabić do siebie klientów. Najnowszymi tego przykładami są McDonalds i Burger King, które w grudniu opublikowały swoje nowe reklamy. Kampania McDonalds Sweden powstała we współpracy z Nord DDB Stockholm i  realizowana jest w formie reklam drukowanych i zewnętrznych. Obrazy z pewnością przyciągają uwagę konsumentów, ponieważ przedstawiają światowej sławy dzieła sztuki Van Gogha, Da Vinci i Granta Woodsa. Dzięki tej zabawnej inicjatywie McDonalds Sweden zainteresuje, zarówno młodych, jak i starszych i w ten sposób promuje swoją najnowszą pozycję w menu – Big McBacon. W ten sposób wielbiciele sztuki, zaspokajając swój głod, mogą cieszyć się kojącymi pociągnięciami pędzla Mona Lisy, autoportretu Van Gogha i amerykańskiego gotyku. Co ciekawe, na każdej z tych grafik umieszczono pasek boczku, nawiązujący do nowego burgera.

Ostrożnie, co połykasz
Burger King France stworzył za to kampanię o dość dwuznacznym tytule „Ostrożnie, co połykasz” w oparciu o jedno z najgłośniejszych w ostatnich miesiącach dzieło sztuki „Comedian” prezentowane w galerii sztuki Art Basel Miami Beach 2019. Instalacja ta, która składała się z banana przyklejonego taśmą do ściany, stworzona została przez Włocha, Maurizio Cattelana, i ostatecznie osiągnęła wartość 120 000 dolarów. Co ciekawe, inny artysta, David Datuna zjadł banana, wartego 120 000 dolarów, nazywając ten akt performancem. Burger King postanowił iść za ciosem. Sieć fast foodów, stworzyła własną wersję dzieła Comedian, zastępując banana frytką. Ponadto, umieszczono na grafice ceny, by pokazać, że posiłki w restauracji są naprawdę tanie. Należy jednak zauważyć, że Burger King nie był jedną marką, która podchwyciła pomysł, bowiem również inne firmy postawiły na ten żart, aby wskazać przystępność cenową swoich produktów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama