Poznańskie Naramowice. Powstanie nowy mural

© Poznańskie Inwestycje Miejskie

Konkurs na mural „Naramowice – wczoraj i dziś” został rozstrzygnięty. Zwycięska praca ozdobi boczną elewację bloku przy ul. Tyrwackiej. Mural będzie można więc podziwiać z perspektywy trasy tramwajowej i alei Praw Kobiet.
Nadesłane projekty komisja składająca się z plastyków, społeczników i przedstawicieli organizatora, przeanalizowała pod kątem walorów artystycznych i zgodności z tematyką konkursu. Za najlepszą propozycję uznano pracę pani Lucyny Kaczmarkiewicz. Doceniono ponadczasowość i estetykę projektu muralu, praca wyróżniała się na tle pozostałych. Jury dostrzega w niej podwójne odwołanie – do tradycji i nowoczesności. Lucyna Kaczmarkiewicz, autorka zwycięskiego projektu opowiada, że projektując chciała przede wszystkim połączyć różne wątki związane z historią i współczesnością Naramowic, ale też kontekst całej przestrzeni. Istotne było dla niej pokazanie rożnych pojedynczych narracji związanych z miejscem. Przypomnieniem o dawnej wsi olęderskiej, czy gospodarstwie ogrodniczym wyraża się w wątku roślinnym. Całość zawarta jest w symetrycznej, zamkniętej kompozycji drzewa, które zdaniem autorki wydaje się być charakterystyczne i ważne w przestrzeni miasta.
Nowa atrakcja na ścianie bloku to inicjatywa towarzysząca budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Mural ma upamiętnić tak ważną dla lokalnej społeczności inwestycję. Ozdobi on ścianę bloku przy ul. Tyrwackiej nr 15-29, który to znajduje się przy skrzyżowaniu alei Praw Kobiet i ulicy Łużyckiej na Naramowicach.
Sponsorem nagrody w konkursie jest firma Gülermak – generalny wykonawca trasy tramwajowej na Naramowice. Wykonawca jest również sponsorem prac polegających na wykonaniu malowidła. Zwyciężczyni będzie sprawować nadzór autorski nad realizacją projektu.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama