Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Bruised Fruit

© Union

W jednym ze sklepów spożywczych w Kanadzie ustawiono specjalne stoisko z jabłkami, które niesie pomoc ofiarom przemocy domowej. Na pierwszy rzut oka POS umieszczony obok działu z owocami wydaje się być całkowicie niepozorny - wystarczy jednak podejść bliżej, by dostrzec, że na każdym jabłku znajduje się naklejka z przesłaniem i numerem telefonu do kanadyjskiego ośrodka pomocy ofiarom przemocy domowej. Jak wynika z informacji zamieszczonej na naklejce, od początku pandemii w samej Kanadzie liczba doniesień o przypadkach przemocy domowej wzrosła o ponad 30 procent. Posiniaczone jabłka - „Bruised Fruit” - są aluzją cierpień, jakie muszą znosić ofiary. Z telefonu do całodobowej linii kryzysowej Interval House mogą skorzystać nie tylko osoby doświadczające przemocy, które boją się prosić o pomoc, ale również świadkowie takich aktów. Organizatorzy akcji - Interval House oraz agencja reklamowa Union - planują rozszerzenie działań na inne sklepy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama