Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

„Bez LGBT+ nie ma PoLski”

© Agora SA

Wraz z rozpoczęciem działań związanych z warszawską Paradą Równości, ruszyła kampania społeczna realizowana wspólnie przez Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Gazetę Wyborczą, TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe Warsaw. Główny przekaz akcji opierał się na „wykluczeniu” liter L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych, chcąc w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski”.

„W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T. W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest >>Poską<<. To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków” - podsumowuje Marcin Nowak, dyrektor kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw.

Z okazji Parady Równości z logotypów i stron organizatorów akcji zniknęły litery L, G, B i T, symbolizując wykluczenie tych osób ze społeczeństwa. Z kolei „Gazeta Wyborcza” została wydrukowana bez liter G, B i T w logo. Dodatkowo w wymienionych mediach opublikowano materiały dotyczące sytuacji osób nieheteronormatywnych w Polsce.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama