Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Mapa możliwości

Data publikacji: Kwiecień 2013

Mapa możliwości

 

Podczas konferencji „Urban Activity Segmentation” zorganizowanej przez AMS zaprezentowano nową segmentację mieszkańców miast ze względu na ich aktywność w przestrzeni miejskiej i cyfrowej.

 

Millward Brown przygotował nową segmentację mieszkańców miast ze względu na ich aktywność w przestrzeni miejskiej i cyfrowej. Przedstawiona segmentacja konsumentów będzie dostępna w badaniu Target Group Index (TGI).

 

Urban Activity Segmentation to segmentacja postaw konsumentów – potencjalnych odbiorców reklam w przestrzeni miejskiej. Wykorzystuje informacje dotyczące przemieszczania się respondentów w przestrzeni miejskiej, spędzania przez nich czasu wolnego, robienia zakupów w centrach handlowych, korzystania z kultury dostępnej poza domem, urządzeń mobilnych i internetu, a także ich preferencji i opinii związanych z powyższymi zagadnieniami. Wyróżniono siedem segmentów: miejscy surferzy, entuzjaści miejskiej rozrywki, koneserzy, zamożni mieszczanie, zmotoryzowani średniego szczebla, spacerowicze, domatorzy internauci.

 

W uzupełnieniu segmentacji opracowano siedem indeksów dla różnych typów aktywności, składających się na opisową typologię potencjalnych odbiorców reklam w przestrzeni miejskiej: Internet Activity Index (indeks korzystania z internetu), Mobile Phone Activity Index (indeks korzystania z urządzeń mobilnych), Public Transport Index (indeks korzystania z komunikacji miejskiej), Individual Car Transport Index (korzystanie z samochodu), Sociability Index (indeks towarzyskości), Modern Shopping Index (indeks robienia zakupów w centrach handlowych i supermarketach) oraz Out Of Home Culture Consumption Index (indeks korzystania z kultury out-of-home).

 

Nowe narzędzia badawcze mają na celu uchwycenie zmian w stylu życia mieszkańców polskich miast, które charakteryzują się przede wszystkim zwiększeniem aktywności w przestrzeni miejskiej i cyfrowej. Zdaniem autorów i zleceniodawców projektu ma to stworzyć nowe, skuteczne sposoby docierania do odbiorców z komunikacją marketingową.

 

Na wstępie konferencji przedstawiono kontekst rynkowy i dominujące obecnie trendy – urbanizację i cyfryzację. Następnie zaprezentowano indeksy aktywności w przestrzeni społecznej ilustrujące obszary, które ukonstytuowały nową segmentację. Na zakończenie pokazano przykłady zastosowań segmentacji.

 

„Mamy nadzieję, że nowa segmentacja wpłynie pozytywnie na cały rynek mediów, w tym na reklamę zewnętrzną. Naszym obowiązkiem jako firmy wyznaczającej standardy w branży jest kreowanie rozwiązań, które otwierają przed nią nowe perspektywy” – podsumowuje Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.

 

Prezentacje nowej segmentacji i jej możliwe wykorzystania w planowaniu mediów przedstawili: Dorota Dębowska – szef zespołu ds. analiz marketingowych i strategii sprzedaży AMS, Marek Biskup – Client Service Director Millward Brown oraz Marcin Grabowski – pełnomocnik zarządu ds. badań AMS.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama