Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Mapa możliwości

Data publikacji: Kwiecień 2013

Mapa możliwości

 

Podczas konferencji „Urban Activity Segmentation” zorganizowanej przez AMS zaprezentowano nową segmentację mieszkańców miast ze względu na ich aktywność w przestrzeni miejskiej i cyfrowej.

 

Millward Brown przygotował nową segmentację mieszkańców miast ze względu na ich aktywność w przestrzeni miejskiej i cyfrowej. Przedstawiona segmentacja konsumentów będzie dostępna w badaniu Target Group Index (TGI).

 

Urban Activity Segmentation to segmentacja postaw konsumentów – potencjalnych odbiorców reklam w przestrzeni miejskiej. Wykorzystuje informacje dotyczące przemieszczania się respondentów w przestrzeni miejskiej, spędzania przez nich czasu wolnego, robienia zakupów w centrach handlowych, korzystania z kultury dostępnej poza domem, urządzeń mobilnych i internetu, a także ich preferencji i opinii związanych z powyższymi zagadnieniami. Wyróżniono siedem segmentów: miejscy surferzy, entuzjaści miejskiej rozrywki, koneserzy, zamożni mieszczanie, zmotoryzowani średniego szczebla, spacerowicze, domatorzy internauci.

 

W uzupełnieniu segmentacji opracowano siedem indeksów dla różnych typów aktywności, składających się na opisową typologię potencjalnych odbiorców reklam w przestrzeni miejskiej: Internet Activity Index (indeks korzystania z internetu), Mobile Phone Activity Index (indeks korzystania z urządzeń mobilnych), Public Transport Index (indeks korzystania z komunikacji miejskiej), Individual Car Transport Index (korzystanie z samochodu), Sociability Index (indeks towarzyskości), Modern Shopping Index (indeks robienia zakupów w centrach handlowych i supermarketach) oraz Out Of Home Culture Consumption Index (indeks korzystania z kultury out-of-home).

 

Nowe narzędzia badawcze mają na celu uchwycenie zmian w stylu życia mieszkańców polskich miast, które charakteryzują się przede wszystkim zwiększeniem aktywności w przestrzeni miejskiej i cyfrowej. Zdaniem autorów i zleceniodawców projektu ma to stworzyć nowe, skuteczne sposoby docierania do odbiorców z komunikacją marketingową.

 

Na wstępie konferencji przedstawiono kontekst rynkowy i dominujące obecnie trendy – urbanizację i cyfryzację. Następnie zaprezentowano indeksy aktywności w przestrzeni społecznej ilustrujące obszary, które ukonstytuowały nową segmentację. Na zakończenie pokazano przykłady zastosowań segmentacji.

 

„Mamy nadzieję, że nowa segmentacja wpłynie pozytywnie na cały rynek mediów, w tym na reklamę zewnętrzną. Naszym obowiązkiem jako firmy wyznaczającej standardy w branży jest kreowanie rozwiązań, które otwierają przed nią nowe perspektywy” – podsumowuje Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS.

 

Prezentacje nowej segmentacji i jej możliwe wykorzystania w planowaniu mediów przedstawili: Dorota Dębowska – szef zespołu ds. analiz marketingowych i strategii sprzedaży AMS, Marek Biskup – Client Service Director Millward Brown oraz Marcin Grabowski – pełnomocnik zarządu ds. badań AMS.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama