Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?. 24. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

© Galeria Plakatu AMS

Konkurs Galerii Plakatu AMS już od prawie dwóch dekad zwraca uwagę na istotne tematy społeczne i kulturalne, zachęcając artystów do tworzenia mocnych, pobudzających do refleksji plakatów. Zwycięskie prace pojawiają się corocznie w największej istniejącej galerii sztuki, jaką jest przestrzeń miejska. W tym roku ruszyła 24. edycja konkursu, której partnerem głównym została Grupa Żabka, a partnerem wspierającym Miasto Stołeczne Warszawa.

 

Zadaniem uczestników jest stworzenie plakatu, który odpowie na pytanie: „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. W tegorocznej edycji konkursu po raz pierwszy, oprócz klasycznej formy plakatu, można dodatkowo dołączyć jego formę motion, czyli 10-sekundową animację. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne. Dodatkowo, Grupa Żabka przyzna nagrodę specjalną, dla autorki lub autora pracy, który w najpełniejszy sposób zinterpretuje to, czym są lub mogą być wygodne i jednocześnie odpowiedzialne rozwiązania, które pozwalają uwalniać czas. Jest to nawiązanie do manifestu Żabki „Uwolnij swój czas”. Z kolei Miasto Stołeczne Warszawa przyzna nagrodę dodatkową dla plakatu najcelniej promującego ideę wolontariatu, jako najbardziej bezpośredniej formy troski o relacje społeczne i otoczenie. Konkurs ma charakter otwarty.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama