17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa
18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn
24-26.11.2020 · InPrint, Milan
12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt
10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Zintegrowane połączenie
- Największy telebim w Polsce
- Wirtualne eventy
- W oku cyklonu
- Sprzedaż wzrosła o 10%
- Australijski parlament z digital signage
- Ściana video na jachcie
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- Wisła i Ledy
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Kaufland z digital signage
- Digital Signage i NASA
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Historia w kolorach
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- Koniec świata odwołany!
- Do it for safety!
- „Tęczowych świąt!”
- Kupuj, gdy leje się krew
- Dni Grzegorza Ciechowskiego
- Billboardy drugiej fali
- Take heat easy
- Brandalism krytykuje
- Kreativia modernizuje portfolio
- Mniej znaczy więcej
- Bezbarwne folie PET
- Do gadżetów i nie tylko
- Fashion on demand
- Hybrydowa wszechstronność
- Druk tkanin na drupie 2020
- Ricoh na RemaDays 2020
- Wielki format na tip top
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Ku elektrycznej przyszłości
- Oczyszczone miasto
- Lupin reklamuje Lupina
- Wydanie w hołdzie zwierzętom
- Minimalistyczne logo
- Atrapy dla gamer’ów
- Świeć się z Energą
- “Zaszczep się i leć”?
- Pierwszy taki Carrefour Express
- „Aachoo!”
- „Witryna na gwiazdkę”
- Barwy siły i nadziei
- Cyberpunk 2077
- Marketing zgodny z etyką
- Wygrana Zofii Wawrzyniak
- Najdłuższy mural w Płocku
- 100% z Poznania!
- Reklama non-stop
- Niezwykły Visual Concert
- Mural przeciwko przemocy
- Poznajcie Projekt Pracownie
- “Siła Kobiet” jest wszędzie
- Murale od Empik Foto
- „Nadzieja” w polskich miastach
- Business Agility Pack
- Jeszcze się przytulimy!
- Mural ze starych zdjęć
- Święto w kolorach tęczy
- Zdrowia przede wszystkim!
- Tęczowe bramy Poznania
- Święta bez magii?
- Reklama dla przedsiębiorców
- “Warszawa żydowska”
- Osiedle dla ptaków
- Internetowy artysta Ganksy
- Foliówki zamiast ptaków
- Od PRL’u do wolności
- Spoiwo różnorodności
- Mural w stylu Yōkai
- Uliczna galeria sztuki
- Print on dispa!
- Pety na ziemi
- Środkowy palec z Berlina
- Jedynaste: Nie produkuj śmieci!
- Sztuka na ratunek pszczołom
- Traffic TV
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Droga do wolności
- Mural przeciw nienawiści
- Topniejąca Floryda
- Antysmogowa sztuka
- W grupie siła!
- Naładuj energię (swoją i smartfona)
- Nowy image ABC
- Zagłada na filiżankach
- Kolor menstruacji
- Razem, choć na dystans
- Artysta ponad sztuką
- To ważne, w czym chodzisz
- Znikający Dracula
- Pocałunek rywali
- E-rozkłady jazdy
- Luksus w codzienności
- wBanksowana aukcja
- Książka za worek śmieci
- ⅓ - uratuj ją!
- Cool-Shop dla reklamy
- “Zaczytana sztuka”
- Kinomural 2020
- Mactac przypomina o dystansie
- Bezdotykowe menu
- Stop blubrom
- Grafika „budząca niepokój”
- „Archiwum Ożywione”
- Radar kampanii OOH
- #OurSecondChance
- Mapa zero waste
- Murale filtrujące powietrze
- Marketing z Jurkiem Owsiakiem
- #BiletWsparcia
- 25 tysięcy drzew na 25-lecie
- Ekologiczne płatności
- Kampania w harmonii z przyrodą
- Ranking The Drum
- Wśród najlepszych
- AMS: Zostań w domu!
- Bohaterowie epidemii
- Bierz Internet za rogi
- Nie każdy bohater nosi pelerynę
- Światło po ciemności
- „To nasza wspólna sprawa”
- Artysta obserwator
- Odpowiedzialne zakupy
- Prosty skład, dopasowana etykieta
- Pełna gotowość i mobilność
- OE-A Roadmap
- Kampania społeczna: Zostań w domu!
- Chaos reklamowy
- Sopot usuwa banery wielkoformatowe
- KFC w „Smart box”
- To nie jest zgoda
- Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku
- Miejsce kobiet jest w kuchni
- Kampania „Odpowiedzialny seks”
- W nowej odsłonie
- Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów
- Piwo na dwa sposoby
- Sztuka w fast foodzie
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Alexa z nową funkcją
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Za pan brat z technologią
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- W imię ekopostanowień
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- Canon i podwójne „A”
- Koniec wolnych mediów?
- 44 nagrody dla Samsunga
- RemaDays Warsaw odwołane
- Meet your customer!
- Farma trolli i dezinformacja
- Ikea rezygnuje z katalogów
- Targi pod znakiem zapytania
- AMS Flex
- Viscom Italia Hyper Reality
- RemaDays Warsaw 2021
- Sharp NEC Display Solutions
- Solidarność kobiet
- Do zobaczenia w 2021!
- Z nowym logo
- Zmiany u Avery Dennison
- Dni Otwarte w Atrium
- 48 nagród dla Samsunga
- Art of Color 2020
- Nowa data ISE 2021
- Reklama za złotówkę
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Targi Dają Więcej
- Największy spadek w historii
- Odpowiedź “Milczącej większości”
- Festiwal Art Moves 2020
- Powrót do muzyki
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Coca-cola wspiera gastronomię
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- Targi ISE w Barcelonie
- Nowy szef polskiego oddziału Sony
- Do zobaczenia w roku 2021
- Nishiuma nowym dyrektorem B2B
- Stop and wash
- Wizualizacja Envision
- Porada od PIPT
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Solidni w Biznesie
- Pesymistyczne prognozy
- Spustoszenie branży eventowej
- Drupa i Fespa przesunięte - Zmiany terminów
- Lamborghini z drukarki
- Sony World Photography Awards 2020
- Poznaj sektory targów
- Druk cyfrowy zamiast nici
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Czysta strefa
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Żabka zasilana zieloną energią
- Efektywne planowanie podróży
- Zmiana w kilku minut
- Od listw cenowych po folie PCW
- Wow Billboard!
- Baldachim na Sylwestra
- Gigant na wieżowcu
- Najważniejsza scena reklamowa świata
- Remodeling obiektów jak drukowany
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Nowe możliwości planowania
Jesteśmy świadkami postępującej – i raczej nieodwracalnej – fragmentaryzacji widowni większości mediów. Nie jest to sytuacja komfortowa dla specjalistów odpowiedzialnych za planowanie kampanii. Zwłaszcza wtedy, gdy celem doboru kanałów reklamowych ma być zbudowanie masowego zasięgu kampanii.
Opis![]() |
Nie da się bowiem tak łatwo, jak jeszcze 10-15 lat temu skonstruować komunikacji reklamowej na bazie jednej stacji telewizyjnej, rozgłośni czy dziennika ogólnopolskiego. Zwiększająca się liczba kanałów telewizyjnych, radiowych, a także łatwość, jaką daje Internet w indywidualnym dostępie do interesujących treści, pogłębiają atomizację grupy docelowej kampanii. Jeśli do tego dodamy zjawisko tzw. multitaskingu, czyli korzystania z kilku mediów równocześnie (np. TV + Internet, radio + Internet), to stanie się dla nas jasne, jak trudnym wyzwaniem dla marketerów i innych specjalistów od komunikacji reklamowej jest nie tylko walka o zaangażowanie i uwagę widza, ale – przede wszystkim – znalezienie metody na dotarcie z komunikatem reklamowym do grupy celowej.
Oczywiście katalizatorem tych zmian jest nieprawdopodobnie szybki rozwój Internetu i wszelkich technologii cyfrowych oraz mobilnych. Na naszych oczach zacierają się definicje gazety jako medium wyłącznie drukowanego czy telewizji lub radia jako medium oglądanego/słuchanego tylko poprzez telewizor/radioodbiornik. Tradycyjne media mają bowiem internetowe wydania i mało kto wyobraża sobie funkcjonowanie „analogowego” nadawcy bez dodatkowej wersji cyfrowej. Okazuje się, że dla współczesnego widza ważniejsza jest sama treść, a nie tradycyjny sposób jej dostarczenia (papier, odbiór pasywny sygnału TV/radiowego). Dlaczego? Ponieważ Internet przyzwyczaił nas do tego, że interesujące treści są dostępne online szybko i bez ograniczeń oraz że mogą być z łatwością dopasowane do pojedynczego odbiorcy. W dobie Internetu takie pojęcie, jak „masowa personalizacja” nie jest już oksymoronem.
![]() |
![]() |
Outdoor jako medium masowe
Na szczęście dla marketerów i media plannerów outdoor, jako jedyne tradycyjne medium, dzielnie opiera się zjawisku fragmentaryzacji widowni. Wynika to z jego najważniejszej cechy: oddziałuje na widza w przestrzeni miejskiej, a ta w najbliższej przyszłości raczej nie zmieni swojego charakteru. Outdoor jest praktycznie w 100 proc. czystą formą reklamy i jest odbierany przez widza przy okazji przemieszczania się po mieście. Nie kupuje się go, nie przełącza na inny kanał. Pozostaje medium o charakterze masowym, czyli takim, które pozwala jednym rodzajem kreacji szybko zbudować masowy zasięg kampanii reklamowej.
Chcąc wykorzystać outdoor do komunikacji reklamowej, warto pamiętać, że oferta nie ogranicza się wyłącznie do nośników stacjonarnych. Równie ciekawą kategorią outdooru jest reklama tranzytowa, czyli umieszczona na pojazdach komunikacji zbiorowej. To naturalnie wpisujący się w krajobraz miejski nośnik outdoorowy, będący w ciągłym ruchu i docierający nawet tam, gdzie inne formy reklamy zewnętrznej występują rzadko lub wcale (np. strefy zabytkowe miasta).
Ze względu na dotychczasowy brak w Polsce narzędzi pozwalających zmierzyć wielkość widowni kampanii tranzytowej ta forma reklamy traktowana jest często jako element ambientowy, a nie standardowy kanał reklamowy.
Tymczasem, jak pokazują doświadczenia brytyjskie, reklama tranzytowa ma taki sam potencjał budowania zasięgu kampanii, jak pozostałe nośniki stacjonarne i tak jak one powinna być regularnie włączana do outdoorowego mediaplanu.
Wystarczy bowiem sprawdzić – korzystając z najnowszych badań Route – jaki efekt osiągają kampanie monoformatowe oparte na różnych nośnikach stacjonarnych i tranzytowych, ale złożone z takiej samej liczby nośników danego typu. To niezwykle ciekawe zestawienie (prezentowane obok artykułu) pokazuje, że nośniki tranzytowe (zaznaczone na niebiesko) mają zdolność budowania widowni podobnej do tej, jaką generują kampanie oparte na reklamie stacjonarnej (zaznaczone na żółto).
Z trzech typów nośników autobusowych: Superside (paski po obu bokach pojazdu), T-side (reklama od strony drzwi autobusu) i Rear (reklama na tyle autobusu), największy potencjał budowania zasięgu ma ten ostatni. Co więcej, kampanie zrealizowane na tej reklamie budują zasięg tylko trochę mniejszy niż te, które są oparte wyłącznie na billboardzie 6x3 m lub nośniku citylight!
W Polsce odpowiednikiem Rear jest nośnik tranzytowy, który ma równie intuicyjną nazwę – Busback. Można zatem z powodzeniem stosować ten typ reklamy w planowanych kampaniach outdoorowych. Czy można jednak uzyskać dla niej tak podstawowy parametr, jak wielkość widowni?
Busback w AMS Metrics
Odpowiedź na to pytanie jest pozytywna, ponieważ w listopadzie Busback został włączony do znanego już na rynku kalkulatora zasięgu kampanii outdoorowych – AMS Metrics. Do wyliczeń prawdopodobieństwa spojrzenia na kampanię tranzytową w ośmiu największych aglomeracjach Polski zostały wykorzystane – oprócz dotychczasowych – dodatkowo takie dane, jak liczba autobusów aktywnie jeżdżących w danej aglomeracji (Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej) czy częstotliwość pojawiania się autobusów na przystanków w ciągu godziny (baza rozkładów przystankowych z jakdojade.pl).
To prawdziwy krok milowy dla polskiego outdooru, gdyż od tego momentu po raz pierwszy w Polsce możliwe jest obliczenie wskaźników planowania mediów dla kampanii autobusowych i kampanii łączących nośniki stacjonarne i tranzytowe! Media plannerzy zyskują tym samym nie tylko nową wiedzę o potencjale reklamy tranzytowej, ale przede wszystkim użyteczne narzędzie pozwalające w zaledwie kilka minut obliczyć widownię stacjonarnej i tranzytowej kampanii outdoorowej.
![]() |
Opis osoby![]() |
![]() |
Scenariusze kampanii outdoorowych
Przekonajmy się zatem, jakie możliwości daje nowa wersja AMS Metrics. Spróbujmy wykorzystać to narzędzie do zaplanowania różnych wariantów kampanii mono- i multiformatowych, opartych na nośnikach stacjonarnych i tranzytowych. Na potrzeby tej publikacji przyjmijmy, że: chcemy zaplanować miesięczną kampanię na kwiecień w ośmiu największych aglomeracjach Polski (GOP, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław), tak, aby uzyskać zasięg 1+ na poziomie 70 proc. Innymi słowy, dobieramy tyle nośników danego typu, aby po miesiącu kampanię zobaczyło łącznie 70 proc. mieszkańców ośmiu aglomeracji.
Na pierwszym etapie punktem wyjścia dla naszej analizy niech będą kampanie monoformatowe oparte na dwóch najbardziej popularnych nośnikach stacjonarnych: billboardzie 6x3 (BB18) oraz citylight (CLP). Stosując standardowe ustawienia AMS Metrcis, szybko dowiadujemy się, że do uzyskania 70-proc. zasięgu 1+ potrzebujemy: dla kampanii na BB18 – 454 nośników, dla kampanii na CLP – 690 nośników.
Co jednak w sytuacji, gdy dostępność tych dwóch formatów jest ograniczona? W jaki inny sposób można osiągnąć zakładane wyżej zasięgowe cele kampanii? W takich przypadkach zalecanym rozwiązaniem są kampanie multiformatowe, które równie dobrze, jak monoformatowe docierają do widowni reklamy outdoorowej. Ponieważ możemy już do kalkulacji włączać reklamę tranzytową Busback (o podobnym jak w UK potencjale budowania zasięgu), to zobaczmy, w jaki sposób możemy budować kampanie multiformatowe z wykorzystaniem tego typu nośnika.
Na drugim etapie dodajmy Busback do dwóch kampanii: na BB18 i na CLP. Operacja ta zabierze nam w AMS Metrics nie więcej niż 1 minutę, ponieważ dodawania Busbacka do mediaplanu odbywa się tak samo, jak włączenie nośnika stacjonarnego: trzeba tylko zaznaczyć kratkę przy Busbacku. Niektóre z wielu możliwych kombinacji uzyskania 70-proc. zasięgu 1+ w kampanii z Busbackiem mogą wyglądać następująco: a) 367 nośników BB18 + 115 Busbacków lub 399 nośników BB18 + 80 Busbacków, b) 522 citylighty + 135 Busbacków lub 505 citylightów + 150 Busbacków.
Na trzecim etapie sprawdźmy, jak Busback wpisuje się w kampanie multiformatowe złożone z trzech typów nośników. Dzięki prostemu interfejsowi Metricsa przygotowanie dodatkowych wariantów jest banalnie proste. Poniżej przykładowe liczebności poszczególnych typów nośników w dwóch bardziej złożonych kampaniach multiformatowych. Pamiętajmy, że cel kampanii jest nadal ten sam, tzn. zasięg 1+ na poziomie 70 proc. w ośmiu głównych aglomeracjach: a) 415 citylightów + 100 nośników BB18 + 100 Busbacków, b) 153 nośników BB18 + 100 backlightów 6x3 + 40 backlightów 8x4.
Podsumowanie
Możliwość policzenia w AMS Metrics parametrów mediowych reklamy tranzytowej to prawdziwy przełom w planowaniu kampanii outdoorowych w Polsce. Media plannerzy i marketerzy uzyskują bowiem po raz pierwszy możliwość planowania kampanii outdoorowych zarówno na nośnikach stacjonarnych, jak i tranzytowych, a tym samym – większą swobodę w konstruowaniu mediaplanów. Sam Busback natomiast odsłania przed rynkiem swój prawdziwy potencjał zasięgowy – zbliżony do nośników stacjonarnych.
Autor jest doradcą ds. rozwiązań biznesowych w AMS SA.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.
Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.