Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Infokiosk

Infokiosk – (interaktywny punkt informacyjny ang. intelligent kiosk, gdy używany do celów reklamowych - interaktywny POS, ang. interactive POS) należy do grupy samoobsługowych urządzeń elektronicznych ang. self service digital media. Urządzenie, którego zadaniem jest świadczenie określonych usług informacyjnych, badawczych, sprzedażowych, reklamowych np. informacja turystyczna, rezerwacja biletów, rejestracja usług, sprzedaż, reklama w punkcie sprzedaży, głosowanie, badania medyczne (ang. self service point of care), autodiagnoza medyczna lub kosmetyczna, wykonywanie zdjęć, badanie rynku. Zazwyczaj wyposażony jest w niezależny lub zintegrowany z ekranem komputer oraz ekran dotykowy (sensorowy), który usprawnia obsługę i interakcję z korzystającym. Może zawierać dodatkowo drukarkę, czytnik kodów kreskowych, czujnik ruchu, kamerę, łączność z telefonami komórkowymi i internetem. W najprostszej postaci może przyjąć formę web kiosku (komputer z dostępem do internetu w miejscu publicznym). Występuje w formie zewnętrznej lub wewnętrznej (wewnątrz pomieszczeń) stojącej niezależnie, wiszącej np. przy półce sklepowej, wbudowanej w stół, podłogę, ścianę. W USA wykorzystywany w niektórych stanach jako urządzenie do głosowania w wyborach lub powszechnie do składania zamówień w barach szybkiej obsługi i sklepach samoobsługowych. Rozwija się dynamicznie również w Europie (53% wzrostu w 2008) dzięki rozwojowi technologii multitouch screen (ostatnio bardzo popularnej dzięki urządzeniu firmy Apple). Wczesne infokioski wprowadzone w USA np. przez sieć MacDonalds, posiadały wady polegające na braku przemyślanych rozwiązań funkcjonalnych i łączności z internetem, przez który można nimi zdalnie zarządzać, co stanowi podstawę ich efektywności i umożliwia stały monitoring stanu oraz badanie użyteczności. System infokiosków składa się zazwyczaj z urządzeń peryferyjnych oraz centralnego serwera umożliwiającego dynamiczne zarządzanie treścią (CMS) i reklamami (adserver) oraz kontrolę ich stanu. Przy projektowaniu infokiosku zaczyna stosować się najnowsze badania do weryfikacji użyteczności stron www jak np. eye tracking czy test funkcjonalny kilku wersji prototypów. W odróżnieniu od www nie bez znaczenia jest również obudowa zewnętrzna infokiosku (design) i jego lokalizacja, która ma wpływ na jego zauważalność, funkcjonalność i efektywność.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama