Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Media i Komunikacja

Reklama najbliżej ciała

Luty 2013

Guerrilla marketing przekonuje, że najlepszą przestrzenią reklamową jest ta, w której nikt się reklamy nie spodziewa. Świadczy o tym rosnąca popularność komercyjnych murali i reklam ukrytych w przestrzeni miejskiej, na chodnikach i w autobusach. Równie doskonałą przestrzenią reklamową może być też ludzkie ciało.

więcej »

Pozory mylą

wrzesień 2012

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że polska reklama zewnętrzna znajduje się obecnie w fazie stabilizacji. Pamiętajmy jednak o słowach Seneki, fallaces sunt rerum species, pozory rzeczy są mylące.

więcej »

ZaKODowane wiaty

Lipiec 2012

O nowoczesnych formach komunikacji marketingowej słyszymy nieustannie z wielu źródeł. Niejednokrotnie jest nawet tak, że poszczególne technologie nie zdążą się przyjąć na rynku, bo zostają wyparte przez nowsze. Tak mówi się o wykorzystaniu technologii bluetooth, a obecnie o kodach QR.

więcej »

Poczujesz, co kupujesz

Czerwiec 2012

Wprawdzie zmysł węchu u ludzi nie jest tak doskonale wyostrzony jak u zwierząt, niemniej impulsy zapachowe odgrywają w naszym życiu nie mniejszą rolę. Jest to wykorzystywane w aromamarketingu, dzięki któremu efektywnie poczujesz, co kupujesz. W końcu można zamknąć oczy i uszy, unikając komunikatu, ale przestać oddychać jest rzeczą niemożliwą.

więcej »

Obraz miasta

Maj 2012

Miastom coraz trudniej zwrócić uwagę otoczenia. Tradycyjne przekazy o ich walorach już nie wystarczają. Potrzeba innych, bardziej skutecznych komunikatów staje się paląca. Szanse, jak się wydaje, będą miały te przedsięwzięcia, które nieco inaczej angażują uwagę otoczenia, np. poprzez dostarczanie przeżyć natury estetycznej w obszarze wizerunkowym, emocjonalnym i informacyjnym. Projektowanie i organizowanie tego rodzaju przekazów nie jest zadaniem łatwym. Trudno wyobrazić sobie, by mogło obyć się bez specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Czy miasta sobie z tym poradzą?

więcej »

Najważniejsza rzecz

Maj 2012

Co jest najważniejsze w przekazie reklamowym? Skuteczność. A skuteczność przekazu reklamowego to pochodna kilku funkcji. Aby zatem przekaz BYŁ skuteczny, musi być: zrozumiały, atrakcyjny, pozostawać w granicach percepcji i nieść ze sobą obietnicę – unikatową propozycję sprzedaży (USP). Zrozumiały – czyli niosący ze sobą komunikat łatwy do odkodowania, a w granicach percepcji – czyli do odkodowania w czasie funkcjonowania obrazu w świadomości jego odbiorcy. Atrakcyjny – czyli mówiący odbiorcy to, co chciałby on usłyszeć, a niosący unikatową obietnicę – to taki, jak żaden inny do tej pory.

więcej »

Reklamowe oczko

Maj 2012

Tegoroczna 21 edycja targów Euro-Reklama zgromadziła 5,5 tysiąca zwiedzających oraz 150 firm. W ramach salonów Visual Expo i Digital Print, wystawcy pokazali cała paletę możliwości komunikacji, począwszy od pneumatycznych figur, poprzez ekrany LED, maszyny wielkoformatowe, a na drukarniach internetowych skończywszy.

więcej »

Dyskusja na ekranie

Kwiecień 2012

Świat porozumiewa się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nie da się zaprzeczyć, że są one cennym narzędziem marketingowym, które stanowi integralną część strategii biznesowej. Według badań Whitehouse Marketing Survey z marca 2010 roku, 86% firm B2B korzysta z tego typu serwisów internetowych, co nie pozwala traktować ich jak przejściowej mody.

więcej »

Pseudoinnowacjom stop!

Kwiecień 2012

Pomimo zapowiedzi końca dotacji unijnych, rok 2012 nie będzie pozbawiony naborów dla przedsiębiorców. Jednak nie będzie łatwo. Wszystko wskazuje na to, że środków wystarczy tylko na naprawdę ciekawe projekty z zakresu nowych technologii. Inwestycje z udawanymi elementami nowatorstwa nie znajdą się na listach. Dwa najciekawsze programy wsparcia inwestycji w przedsiębiorstwach dotyczą wysoko innowacyjnych przedsięwzięć. Należy do nich kredyt technologiczny oraz dotacja na wdrożenie wynalazku.

więcej »

Panorama chaosu

Marzec 2012

Nie będę odkrywał Ameryki jeśli powiem, że billboard reklamowy jest najłatwiejszą, a zarazem najtrudniejszą z form reklamy wizualnej. Najłatwiejszą, bo o ile zna się kilka podstawowych zasad dotyczących projektowania i przestrzega się ich w miarę ściśle, choć niekoniecznie zbyt rygorystycznie, to nic nie powinno pójść źle. Te zasady to: prostota kompozycji, homogeniczność przekazu, elementarny porządek, dobra ilustracja (zdjęcie bądź grafika), czytelne liternictwo, harmonijna i uzasadniona formą i treścią kolorystyka.

więcej »

Komentarz miesiąca

Postęp i nieustanne przyspieszenie technologiczne

Czy jeszcze nadążamy za technologicznymi nowościami, chociażby z dziedziny druku wielkoformatowego czy digital signage? Prawie w każdym numerze VISUAL COMMUNICATION relacjonujemy dla Was, Drodzy Czytelnicy,  kolejną rewolucję w tych sferach. Inaczej nie będzie i tym razem. Mam nadzieję, że nadążacie za postępem i za naszymi relacjami, nie dostając przy tym zadyszki!

Reklama