Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Odświeżona tradycja

Data publikacji: Czerwiec 2013

Poczta Polska to instytucja olbrzymia i wiekowa. Tradycyjne obszary jej działalności są coraz częściej zawłaszczane przez technologie cyfrowe i stają się polem zmagań z narastającą konkurencją. Aby móc przetrwać na trudnym rynku, potrzebuje zmian.

 

PROJEKT: Nowy Model Placówki Pocztowej (nazwa robocza)

 

ZLECENIODAWCA: Poczta Polska

 

PROJEKTANT: MC2 pracownia projektowa Monika Chomińska

 

IDEA: Poczta Polska od pewnego czasu poszukiwała nowej formuły biznesowej, która lokowałaby ją pomiędzy tradycyjnym doręczycielem przesyłek a dostawcą usług bankowo-finansowych. Na początku roku firma otworzyła w Warszawie modelową placówkę o nowej, jednolitej kolorystyce, aranżacji i wykończeniu. Nowy oddział ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Nowy podział ma na celu poszerzenie oraz poprawę funkcjonalności. Odświeżona identyfikacja wizualna zmierza do połączenia nowoczesności oraz kilkusetletniej tradycji poprzez biało - czerwono - żółtą kolorystykę (barwy czerwona oraz złota lub żółta towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia). Czerwień i biel mają również podkreślać narodowy charakter operatora. W modelowym oddziale pojawiło się nowe logo Poczty Polskiej, zawierające nowoczesną adaptację pocztowej trąbki. „Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zachodzących zmian. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego typu oraz najbardziej reprezentacyjnych w obecnej sieci” – podkreśla Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

 

ZASIĘG: Do końca roku ma powstać 50 placówek opartych na nowej identyfikacji wizualnej. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym (640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego). Wprowadzanie nowej identyfikacji wizualnej będzie odbywało się stopniowo, a roczne wydatki na ten cel wyniosą około 2-6 milionów zł. „Do 2017 r. na nowe placówki wydamy 190 milionów zł. Koszt remontu jednego oddziału waha się od kilkudziesięciu tysięcy do nawet miliona złotych. Wszystko zależy od jego lokalizacji i stanu technicznego placówki” - wyjaśnia Zbigniew Baranowskim, rzecznik Prasowy Poczty Polskiej. Firma nie podjęła jeszcze decyzji co do wyboru kolejnych kontrahentów.

 
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama