Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Wydajność w formacie B0

© Colours Factory

Drukarnia Colours Factory jako pierwsza w Polsce zainwestowała w wielkoformatowy system CtP Avalon N24-90XT firmy Agfa Offset. Wśród korzyści uzyskanych dzięki tej instalacji firma wymienia przede wszystkim znaczącą automatyzację procesu przygotowania form drukowych w formacie B0, zwiększenie wydajności działań realizowanych przez cały dział prepress, oszczędności czasowe i mniejsze zaangażowanie pracowników przygotowalni cyfrowej do ręcznych prac związanych z produkcją CtP. Jest to pierwsze rozwiązanie CtP belgijskiego producenta w tym zakładzie poligraficznym, a zarazem kolejne marki Agfa, w jakie zainwestowała drukarnia. System obejmuje wysokowydajną naświetlarkę w formacie B0 - Avalon N24-90XT oraz dedykowany jej system podawania płyt prosto z palety Skid Loader. Jak podkreśla Michał Graś, kierownik działu prepress w Colours Factory, obecnie większość produkcji w formacie B0 jest realizowana w nowo uruchomionym systemie firmy Agfa Offset: „Przy prędkości sięgającej 36 płyt w formacie B0 na godzinę, wydajności i ergonomii to naturalna kolej rzeczy - po to nabyliśmy to rozwiązanie. Podajnik, jaki tu znalazł zastosowanie, to niezwykle ważny element. Dotychczas korzystaliśmy z rozwiązania uwzględniającego ręczne ładowanie kaset, wydajność wzrosła tu zatem w sposób znaczący. Dodatkową zaletą rozwiązania jest sterowanie z poziomu panelu wbudowanego w naświetlarkę. Dzięki temu zwiększa się komfort jej obsługi” - dodaje. Nowy system jest także proekologiczny: podnosząc wydajność i efektywność drukarni, wpływa na szereg parametrów produkcyjnych, związanych ze skróceniem procesu produkcji. Umowa o współpracy pomiędzy firmami uwzględnia też kontrakt płytowy, na bazie którego Agfa Offset stała się dostawcą materiałów wykorzystywanych przez Colours Factory we wszystkich pracujących naświetlarkach CtP.

Na zdjęciu Michał Graś z Colours Factory i Lidia Matuszak z Agfa Offset przy naświetlarce Avalon N24-90XT.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama