„Gazem zadusili, będą mnie nosili”

© Stowarzyszenie Otwarte Klatki

W ramach najnowszej kampanii outdoorowej Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ośmiu miastach w Polsce pojawiły się billboardy przedstawiające poruszające rysunki zwierząt hodowanych na futro. Ich autorem jest Bartek Heller, czternastoletni mieszkaniec Białegostoku.

 

Bartek Heller stworzył cykl rysunków, w których pokazuje cierpienie zwierząt wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i odzieżowym. Swoje prace postanowił wysłać aktywistom Stowarzyszenia Otwarte Klatki, których poruszyła wrażliwość nastolatka. Otwarte Klatki zaproponowały Bartkowi współpracę przy kampanii outdoorowej, której efektem jest 59 billboardów w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Katowicach, Warszawie i Białymstoku. Billboardy są częścią długoterminowej kampanii stowarzyszenia pod hasłem „Cena futra”.

 

Billboardy na ratunek

Rysunki Bartka przedstawiają norkę i lisa - napis na plakacie z norką w chmurach mówi „gazem zadusili, będą mnie nosili”, a przy lisie podpiętym pyskiem i odbytem do kontaktu (na fermach futrzarskich lisy są zabijane przez porażenie prądem - elektrody są wkładane właśnie do pyska i odbytu zwierzęcia) widnieje napis „zabrali mi futerko, bo nie jestem modelką”. „Prace Bartka bardzo nas wzruszyły i cieszymy się, że mogliśmy je pokazać szerszej publiczności w ramach kampanii przeciwko hodowli zwierząt na futro. Politycy po raz kolejny zapomnieli o milionach zwierząt, które każdego roku cierpią na fermach futrzarskich. Ponownie złamali dane społeczeństwu obietnice. Mamy nadzieję, że billboardy z rysunkami Bartka dobitnie im o nich przypomną” - mówi Anna Iżyńska ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki działa na rzecz zakazu hodowli zwierząt na futro od 2012 roku. Aktywiści apelują, aby głos Bartka i milionów innych Polaków, którzy również chcą zakazu hodowli zwierząt na futro, został wysłuchany, a temat jak najszybciej wrócił do debaty politycznej. Kampanię Stowarzyszenia można wesprzeć podpisując petycję na stronie: www.cenafutra.info/

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty