Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Droga usłana gwiazdami

Data publikacji: Styczeń 2012

Tekst: Katarzyna S. Nowak


Podczas październikowych targów viscom Düsseldorf odbyła się trzecia edycja konkursu aplikacji samochodowych The European Wrap Star. Do rywalizacji o tytuł gwiazdy oklejania stanęło 36 aplikatorów z całego świata. Ponadto trzydniowym zmaganiom towarzyszyła próba pobicia Rekordu Guinnessa. Spowodowane tym odbywającym się w Niemczech konkursem emocje już opadły, tymczasem zapraszamy na marcowe Mistrzostwa Polski w Aplikacjach Samochodowych 3rd Polish Wrap Championship organizowane przez magazyn VISUAL COMMUNICATION.

 

Podobnie jak przed dwoma laty, tak i w tym roku podczas targów viscom Düsseldorf odbył się konkurs The European Wrap Star. Połączenie najnowszych rozwiązań w dziedzinie druku cyfrowego, a także folii i klejów sprawia, że aplikacje na pojazdach nieustannie przekraczają granice. Głównym sponsorem tego – odbywającego się w dniach 13 do 15 października – konkursu jest firma 3M Deutschland GmbH, która dostarcza folie do aplikacji. Wydarzenie wspierały jednak jeszcze następujące firmy: Seiko, MR Klipart, Welt der Werkzeuge, Rigidisc, Signbase, Leister, Falk & Ross, LargeFormatReview, F + z oraz Audi. Konkurs wpisuje się w tematykę targów, która skupia się wokół druku wielkoformatowego, wykończeń, klejów do aplikacji. Po czterech rundach, 15 października odbył się wielki finał. Do rywalizacji stanęło 36 aplikatorów, których zadaniem było oklejenie samochodów Audi A1 wykorzystując folie i laminaty 3M. Zwycięzcą i laureatem tytułu The European Wrap Star został Marco Dittl z Niemiec, który wygrał pierwszą edycję konkursu. Na drugim miejscu znalazł się Jim Miller z U SA, natomiast na trzecim – Kenneth Quist z Danii. Z kolei ostatnim z wyróżnionych, laureatem czwartego miejsca był Duńczyk – Tommy Lindahl. Jurorzy starali się oceniać jakość pracy, a nie szybkość aplikacji. Łączna wartość nagród przekroczyła 150 tys. euro. Laureat pierwszego miejsca otrzymał ploter Sieko, natomiast drugiego platformę do podnoszenia pojazdów od Welt der Werkzeuge.

 

Dodatkowo po zakończeniu pierwszego dnia rozgrywek, o godzinie 16 miała miejsce próba pobicia rekordu Guinnessa w aplikacjach samochodowych, natomiast wieczorem w – znajdującym się na düsseldorfskiej starówce – „Der Knoten” miała miejsce impreza „Wrapper Night”. Zadaniem 10-osobowej ekipy pobijającej rekord było oklejenie samochodu Audi A6 matowym winylem w mniej niż 90 minut.

 

Należy wspomnieć, że załoga poradziła sobie z zdaniem w 75 minut i 43 sekundy. Najbliższe wydarzenia w sektorze aplikacji foliowych na pojazdach przewidziane są na 21-24 lutego podczas hiszpańskich targów Fespa Digital, 1-3 marca na Fespa Americas, a także 27-29 marca 2012 podczas poznańskich targów Euroreklama. Już po raz trzeci, w Poznaniu będzie miał miejsce – organizowany przez magazyn VISUAL COMMUNICATION – 3rd Polish Car Wrap Championship.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama