17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa
18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn
24-26.11.2020 · InPrint, Milan
12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt
10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Zintegrowane połączenie
- Największy telebim w Polsce
- Wirtualne eventy
- W oku cyklonu
- Sprzedaż wzrosła o 10%
- Australijski parlament z digital signage
- Ściana video na jachcie
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- Wisła i Ledy
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Kaufland z digital signage
- Digital Signage i NASA
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Historia w kolorach
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- Koniec świata odwołany!
- Do it for safety!
- „Tęczowych świąt!”
- Kupuj, gdy leje się krew
- Dni Grzegorza Ciechowskiego
- Billboardy drugiej fali
- Take heat easy
- Brandalism krytykuje
- Kreativia modernizuje portfolio
- Mniej znaczy więcej
- Bezbarwne folie PET
- Do gadżetów i nie tylko
- Fashion on demand
- Hybrydowa wszechstronność
- Druk tkanin na drupie 2020
- Ricoh na RemaDays 2020
- Wielki format na tip top
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Ku elektrycznej przyszłości
- Oczyszczone miasto
- Lupin reklamuje Lupina
- Wydanie w hołdzie zwierzętom
- Minimalistyczne logo
- Atrapy dla gamer’ów
- Świeć się z Energą
- “Zaszczep się i leć”?
- Pierwszy taki Carrefour Express
- „Aachoo!”
- „Witryna na gwiazdkę”
- Barwy siły i nadziei
- Cyberpunk 2077
- Marketing zgodny z etyką
- Wygrana Zofii Wawrzyniak
- Najdłuższy mural w Płocku
- 100% z Poznania!
- Reklama non-stop
- Niezwykły Visual Concert
- Mural przeciwko przemocy
- Poznajcie Projekt Pracownie
- “Siła Kobiet” jest wszędzie
- Murale od Empik Foto
- „Nadzieja” w polskich miastach
- Business Agility Pack
- Jeszcze się przytulimy!
- Mural ze starych zdjęć
- Święto w kolorach tęczy
- Zdrowia przede wszystkim!
- Tęczowe bramy Poznania
- Święta bez magii?
- Reklama dla przedsiębiorców
- “Warszawa żydowska”
- Osiedle dla ptaków
- Internetowy artysta Ganksy
- Foliówki zamiast ptaków
- Od PRL’u do wolności
- Spoiwo różnorodności
- Mural w stylu Yōkai
- Uliczna galeria sztuki
- Print on dispa!
- Pety na ziemi
- Środkowy palec z Berlina
- Jedynaste: Nie produkuj śmieci!
- Sztuka na ratunek pszczołom
- Traffic TV
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Droga do wolności
- Mural przeciw nienawiści
- Topniejąca Floryda
- Antysmogowa sztuka
- W grupie siła!
- Naładuj energię (swoją i smartfona)
- Nowy image ABC
- Zagłada na filiżankach
- Kolor menstruacji
- Razem, choć na dystans
- Artysta ponad sztuką
- To ważne, w czym chodzisz
- Znikający Dracula
- Pocałunek rywali
- E-rozkłady jazdy
- Luksus w codzienności
- wBanksowana aukcja
- Książka za worek śmieci
- ⅓ - uratuj ją!
- Cool-Shop dla reklamy
- “Zaczytana sztuka”
- Kinomural 2020
- Mactac przypomina o dystansie
- Bezdotykowe menu
- Stop blubrom
- Grafika „budząca niepokój”
- „Archiwum Ożywione”
- Radar kampanii OOH
- #OurSecondChance
- Mapa zero waste
- Murale filtrujące powietrze
- Marketing z Jurkiem Owsiakiem
- #BiletWsparcia
- 25 tysięcy drzew na 25-lecie
- Ekologiczne płatności
- Kampania w harmonii z przyrodą
- Ranking The Drum
- Wśród najlepszych
- AMS: Zostań w domu!
- Bohaterowie epidemii
- Bierz Internet za rogi
- Nie każdy bohater nosi pelerynę
- Światło po ciemności
- „To nasza wspólna sprawa”
- Artysta obserwator
- Odpowiedzialne zakupy
- Prosty skład, dopasowana etykieta
- Pełna gotowość i mobilność
- OE-A Roadmap
- Kampania społeczna: Zostań w domu!
- Chaos reklamowy
- Sopot usuwa banery wielkoformatowe
- KFC w „Smart box”
- To nie jest zgoda
- Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku
- Miejsce kobiet jest w kuchni
- Kampania „Odpowiedzialny seks”
- W nowej odsłonie
- Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów
- Piwo na dwa sposoby
- Sztuka w fast foodzie
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Alexa z nową funkcją
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Za pan brat z technologią
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- W imię ekopostanowień
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- Canon i podwójne „A”
- Koniec wolnych mediów?
- 44 nagrody dla Samsunga
- RemaDays Warsaw odwołane
- Meet your customer!
- Farma trolli i dezinformacja
- Ikea rezygnuje z katalogów
- Targi pod znakiem zapytania
- AMS Flex
- Viscom Italia Hyper Reality
- RemaDays Warsaw 2021
- Sharp NEC Display Solutions
- Solidarność kobiet
- Do zobaczenia w 2021!
- Z nowym logo
- Zmiany u Avery Dennison
- Dni Otwarte w Atrium
- 48 nagród dla Samsunga
- Art of Color 2020
- Nowa data ISE 2021
- Reklama za złotówkę
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Targi Dają Więcej
- Największy spadek w historii
- Odpowiedź “Milczącej większości”
- Festiwal Art Moves 2020
- Powrót do muzyki
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Coca-cola wspiera gastronomię
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- Targi ISE w Barcelonie
- Nowy szef polskiego oddziału Sony
- Do zobaczenia w roku 2021
- Nishiuma nowym dyrektorem B2B
- Stop and wash
- Wizualizacja Envision
- Porada od PIPT
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Solidni w Biznesie
- Pesymistyczne prognozy
- Spustoszenie branży eventowej
- Drupa i Fespa przesunięte - Zmiany terminów
- Lamborghini z drukarki
- Sony World Photography Awards 2020
- Poznaj sektory targów
- Druk cyfrowy zamiast nici
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Czysta strefa
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Żabka zasilana zieloną energią
- Efektywne planowanie podróży
- Zmiana w kilku minut
- Od listw cenowych po folie PCW
- Wow Billboard!
- Baldachim na Sylwestra
- Gigant na wieżowcu
- Najważniejsza scena reklamowa świata
- Remodeling obiektów jak drukowany
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Europejski pejzaż outdoorowy
Europejski pejzaż outdoorowy
Pomimo trudnych warunków ekonomicznych i napiętych budżetów reklamowych europejska branża out-of-home się nie poddaje. Firmy podejmują wysiłki, by dostarczyć jak najnowocześniejsze rozwiązania w jak najniższych cenach. Czy im się udaje? Co mówią dane i jakie są prognozy?
Według szacunków GroupM w ciągu ostatnich trzech lat rynek out-of-home w krajach EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka) wzrósł o 5%. Szacuje się, że jest on wart 7,9% ogólnego rynku reklamowego i będzie rósł w tempie 3,1% rocznie. Najszybszy wzrost ma miejsce w Turcji; według GroupM w 2011 roku wyniósł on 21,6%. Wzrost powyżej średniej zanotowały również Wielka Brytania oraz Holandia. W czołówce stawki znalazły się także Francja, Szwajcaria, Irlandia, Hiszpania, Turcja i Belgia.
Główne czynniki stymulujące wzrost to wysoki wskaźnik urbanizacji, korzystne dane gospodarcze oraz stopień rozwoju innych mediów. Badacze oczekują, że odpowiednie planowanie mediów oraz rozwój technologii cyfrowych i interaktywnych umożliwią dalszy progres tej branży. Ważnymi czynnikami są też coraz szersza ekspansja ekranów cyfrowych, konsolidacja identyfikacji wizualnej, większa ilość wysokojakościowych produktów w niższych cenach oraz rosnąca zależność między aktywnością zakupową oraz życiem społecznym (będąca wynikiem rozwoju mediów społecznościowych). Do tego należy dodać trendy w kierunku zwiększania poziomu interaktywności i grywalizacji, co w połączeniu z rosnącymi liczbami posiadaczy urządzeń mobilnych będzie tworzyć nowe okazje, by angażować się w kontakt z markami. Operatorzy mediów oraz reklamodawcy dążyć będą do sublimacji środków przekazu, metod interakcji oraz jakości obsługi przed- i posprzedażowej. Rozpowszechniać będą się wysokojakościowe technologie cyfrowe, ekrany dotykowe oraz rozwiązania w rodzaju NFC.
Branża podejmuje wysiłki w kierunku rozwiązania problemów, które jak do tej pory budziły niezadowolenie bądź ograniczały zaufanie zleceniodawców. Należy do nich między innymi wypracowanie szczegółowych i godnych zaufania narzędzi pomiarowo-analitycznych sprawdzających skuteczność przeprowadzanych kampanii.
Sektor out-of-home znajduje się w fazie konsolidacji. W strefie EMEA czterech kluczowych graczy odpowiada za dwie trzecie wszystkich przychodów. To zdaje się tworzyć warunki do inwestycji w nowe technologie.
W 2011 roku ogólna wartość rynku out-of-home w Europie była szacowana na 6 miliardów 914 milionów euro. Branża odpowiadała za około 8,2% rynku mediów, a jej udział wzrósł o 2,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W czołówce największych graczy znalazły się Francja (17%), Wielka Brytania (13%), Rosja (13%), Niemcy (12%), Włochy (8%), Hiszpania (6%) oraz Szwajcaria (5%). Szacunki dla 2012 roku mówią o wartości 6 miliardów 759 milionów euro oraz 8,1% udziału w rynku. Według badaczy na czele wciąż znajduje się Francja z 18% udziałem, na drugie awansowała Rosja z udziałem 14%, na miejsce trzecie zaś, pomimo wzrostu do 14%, spadła Wielka Brytania. Udział Niemiec wynosi około 11%, Włochy 7%, Hiszpania i Szwajcarii natomiast 5%.
Wartość rynku we Francji wyniosła 1,204 miliarda euro, Wielkiej Brytanii 909 milionów euro, Rosji 866 milionów euro, Niemiec 811 milionów euro, a Włoch 551 milionów euro. GroupM szacowała udział rynku polskiego na 143 miliony euro.
Wśród największych graczy znalazł się JCDecaux (27%), Clear Channel (19%), CBS (11%), Ströer (9%). Łącznie firmy te opanowały około 66% rynku EMEA.
JCDecaux opanował 43% rynku billboardów, 26% rynku mebli miejskich i 10% rynku reklamy transportowej. Dla CBS wskaźniki te wynosiły odpowiednio 5%, 23% i 2%. Clear Channel zajął drugie miejsce w grupie billboardów (15%) oraz w transporcie (7,5%), przy trzecim miejscu w sektorze mebli miejskich (20%). Ströer zajął trzecie miejsce w grupie billboardów (10%), czwarte w grupie mebli miejskich (7,4%) przy braku udziałów w sektorze transportu.
Według danych Kinetic oraz Global Digital Handbook 2011, udział nośników cyfrowych na rynku OOH wyniósł 11,4% w Wielkiej Brytanii, 5% w Niemczech, 4% w Turcji, 3% w Hiszpanii, 3% w Holandii oraz 2,5% w Szwajcarii.
Przyjrzyjmy się teraz szczegółowo czołowym graczom z Unii Europejskiej. Jacy operatorzy odgrywają w tych krajach główną rolę? Jakie ograniczenia prawne obowiązują? Które sektory rynku dominują, a które znajdują się w fazie rozwoju?
Zwycięzca znad Sekwany
Najlepiej rozwinięty jest rynek francuski. Według szacunków aż 83% populacji znajduje się w zasięgu mediów outdoorowych. Najpopularniejsze formaty to 3,2 x 2,4 metra (włączając do podświetlane scrolle) oraz 4 x 3 metra. Udział outdooru w miksie marketingowym wynosi 10,2%. Liderem jest JCDecaux z 35%, drugie miejsce zajmuje Clear Channel z 26% udziałem, na miejscu trzecim jest CBS z 17% udziałem. Rynek rozwijał się głównie dzięki inwestycjom w reklamę tranzytową – do końca 2012 roku na 16 stacjach kolejowych zainstalowano 550 ekranów, a w paryskim metrze Mediatransports do 2015 roku planuje zainstalować kolejnych 700 ekranów. Stosowana metoda pomiarowe nosi nazwę Affimetrie o obejmuje 41 grup docelowych.
Rynek brytyjski jest rynkiem dojrzałym, o wysokim wskaźniku inwestycji i innowacji, szczególnie w dziedzinie cyfrowej (17% dochodów). 95 spośród 100 reklamodawców o największych budżetach wykorzystuje reklamę zewnętrzną. Najpopularniejsze formaty to: 6 (120 x 180 cm), 48 (305 x 700 cm), 96 (305 x 1219 cm) oraz – stosowany w reklamie tranzytowej – 611 x 66 cm. Standardowo nośniki wynajmuje się na okres 14 dni, a tzw. megasites na miesiąc. Główni gracze to JCDecaux (31%), Clear Channel (21%), CBS Outdoor (27%), Primesight (8%). Udział outdooru w ogólnym rynku reklamowym wynosi 9%.
Kolejnym z dużych rynków są Niemcy. Jak podaje raport Kinetic, tamtejszy sektor zewnętrzny jest mocno fragmentaryczny, z indywidualnymi dostawcami dominującymi w zakresie różnych formatów w różnych miastach. Standardowo wynajmuje się nośniki na 10-11 dni, a rok podzielony jest na 34 takie okresy. Nośniki typy CLP i Megalight zazwyczaj wynajmowane są na tygodnie. Głównie gracze to Grupa Stroer (44%), awk (15%), WallDecaux Group (14%), Plakatunion (8%), Schwarz (7%) i Degesta (4%). Dobrze rozwinięta jest reklama tranzytowa. Narzędzie pomiarowe, ma 2010 Plakat, obejmuje tradycyjne format outdoorowe. Udział outdooru w miksie marketingowym wynosi 3,8%.
Podobnie jak ma to miejsce w Niemczech, włoski pejzaż outdoorowy jest bardzo fragmentaryczny. Organizatorzy kampanii z reguły planują ją w określonych miastach, korzystając z usług do trzech dostawców na obszar. Około 55-60% populacji znajduje się w zasięgu reklamy outdoorowej. Główe formaty to 6 x 3 oraz 4 x 3 metra. Problemem bywa widoczność przekazu: w Mediolanie na przykład tylko 10-15% nośników jest podświetlanych. Na czele znajduje się IGP Decaux (22%), Clear Channel (17%), CBS (9%), PES IMA (4%), Maxima (4%). Narzędzie pomiarowe: Audiooutdoor, które bierze pod uwagę nośniki o wspomnianych wyżej formatach należące do IGPDecaux, Clear Channel, CBS, A&P, IPAS oraz OPE w 51 głównych miastach.
Źródło: Kinetic European Guide to OOH 2012/13 na bazie informacji od Kitetic oraz GroupM.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.
Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.