Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Zwyciężczyni 22. edycji

© Anna Parada, 22. edycja konkursu Galerii Plakatu AMS

Konkurs Galerii Plakatu AMS został rozstrzygnięty. Zdobywczynią głównej nagrody 22. edycji została Anna Parada, a wśród wyróżnionych twórców znaleźli się: Liliia Drahomaretska, Łukasz Mesjasz, Katarzyna Nachman, Julia Sikorska oraz Wiktoria Wojnarowska. Zadaniem uczestników konkursu, ujętym w haśle „(Nie)bezpieczne pasy”, było zaprojektowanie plakatu wskazującego niebezpieczeństwa, jakie grożą pieszym na pasach oraz przedstawiającego zasady odpowiedzialnego zachowania się na nich. Partnerem głównym tej edycji konkursu była firma Škoda. „Zadanie nie było łatwe z powodów formalnych: oznakowane przejścia przez jezdnię mają bardzo wyrazistą strukturę, która wydawała się sama narzucać jako główny motyw kompozycyjny Drugim, obok pasów, motywem ikonograficznym najczęściej wykorzystywanym przez uczestników konkursu, był drogowy znak informacyjny lub ostrzegawczy” - podkreśla prof. Janusz Górski, kurator konkursu. Anna Parada, zwyciężczyni 22. edycji, użyła go bardzo umiejętnie: wygięcie uderzonego przez rozpędzony samochód słupka i sylwetka przechodnia, siłą uderzenia wyrzuconego poza pole znaku, wskazują na tragedię, której jesteśmy świadkami. Zarazem umowna, zunifikowana forma przedstawienia człowieka pozwoliła autorce uniknąć dosłowności - epatowania krwią albo przedstawienia leżącego na pasach ciała. Jurorzy, którzy wybierali zwycięskie prace spośród 1336 nadesłanych projektów, byli zgodni, że nagrodzony i wyróżnione plakaty łączą precyzja formy graficznej oraz czyste kontrastowe kolory, a każde z nich świetnie obroni się w przestrzeni publicznej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama