Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami

Data publikacji: listopad 2016

http://stroer.pl/

 

Fakt, że jemy oczami, spostrzegł już żyjący w I w p.n.e. rzymski mistrz kuchni Apicjusz w swojej rozprawie O sztuce kulinarnej. Ksiąg dziesięć. Współcześnie publikowane wyniki badań z dziedziny zarządzania, psychologii, neuropsychologii oraz dziedzin pokrewnych są zgodne z przypuszczeniami antycznego kucharza.

 

Przykładowo, w 2013 roku Morgan Poor, Adam Duhachek oraz Shanker Krishnan, potwierdzili pozytywny, silny wpływ obrazu w materiałach marketingowych na percepcje smaku produktów spożywczych. Z kolei rok wcześniej Heather Honea oraz Sharon Horsky testowali zależność postrzegania produktu od cech jego opakowania. Z opracowań tych wynika, że konsumenci przez pryzmat opakowania produktu oceniają jakość samego towaru. Przytoczone badania stanowią jedynie przykłady, z których wyłania się wniosek: w komunikacji marketingowej produktów spożywczych kluczowa jest estetyczna ekspozycja promowanego produktu.

 

Zmysły i emocje

Outdoor to doskonałe medium dla branży spożywczej, gwarantujące nie tylko szeroki zasięg oraz dużą częstotliwość kontaktu. Dzięki niestandardowym rozwiązaniom pozwala reklamodawcy wyróżnić się na rynku ze swoim przekazem, wzbudzić pozytywne emocje, umożliwić dobre zapamiętanie produktu poprzez ekspozycje jego opakowania. W dobie marketingu 3.0, dla jego specjalistów stało się oczywiste, że wysoka efektywność komunikatu to synergia zrozumienia potrzeb i nawyków klientów z doskonale dobranym do danej grupy celowej przekazem. Niestandardowe kampanie outdoorowe angażują konsumentów przykuwając uwagę niezwykle kreatywnym przekazem. Parafrazując Jacka Trouta, to właśnie wyróżnienie stanowi skuteczną strategię przetrwania na konkurencyjnym rynku. Natomiast Philip Kotler uważa, że w dzisiejszych czasach marka należy do konsumenta, który oprócz zaangażowania w tworzenie produktu, oczekuje od marki dostarczania konkretnych wartości, w tym emocji. Niestandardowe działania w outdoorze czy indoorze odwołują się do zmysłów i komunikacji opartej jest na emocjach. Otoczenie stanowi inspiracje do przekazu reklamowego - jest nią przestrzeń miejska dostępna w wybranej grupie celowej.

 

Element zaskoczenia

Cechą kluczową kampanii ambientowych jest ich niepowtarzalność. Dobry, przykuwający uwagę pomysł musi wychodzić poza utarte schematy, wyróżniając się na rynku. Nagrodą jest nawiązanie relacji z konsumentem, zainteresowanie go produktem i zachęcenie do zakupu. Najlepsze kampanie ambientowe zostają wyróżnione przez społeczność oraz pozostałe media, przekładając się tym samym na pozytywny szum o marce. Ambient to reklama w nieoczekiwanych miejscach realizowana niestandardowymi metodami. Gdybyśmy mogli zarekomendować przepis na skuteczną kampanię, jej nieodłącznym składnikiem byłoby wybór lokalizacji zwiększający efektywność przekazu. Szczególnie cenionym przez reklamodawców miejscem ekspozycji jest przestrzeń na stacjach metra, dająca ogromny potencjał. Z I oraz II linii warszawskiego metra dziennie korzysta blisko 700 tysięcy pasażerów, co w skali roku daje około 240 mln osób. Z tego środka komunikacji korzysta wyjątkowo atrakcyjna grupa celowa, bowiem aż 57% pasażerów jest aktywnych zawodowo. Ogromny atut stanowi także długi czas kontaktu z reklamą, oraz mała ilość bodźców rozpraszających uwagę od komunikatu. Otoczenie stacji metra stało się inspiracją do jednych z najbardziej kreatywnych kampanii reklamowych w Polsce. Adaptacja przestrzeni pozwoliła przemienić ławki dla pasażerów w przytulny zakątek przywodzący na myśl przyjemną kawiarnię.

 

http://stroer.pl/

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama