Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

360 Reality Audio od Sony

Sony Corporation poinformowało, że wprowadza na rynek system dźwięku Sony 360 Reality Audio. Format ten jest oparty na technologii obiektowego dźwięku przestrzennego, dzięki której zapewnia intensywne wrażenia przy słuchaniu. Jesienią 2019 r. słuchacze z krajów europejskich i USA uzyskają dostęp do biblioteki około 1000 utworów w nowym formacie w wykonaniu takich artystów, jak Billy Joel, Bob Dylan i Pharrell Williams. Nowatorskie nagrania pojawią się w ofercie czterech serwisów streamingowych: Amazon Music HD, Deezer, nugs.net i TIDAL. Premiera rozwiązania Sony 360 Reality Audio miała miejsce na targach CES 2019. Dzięki technologii obiektowego dźwięku przestrzennego twórcy i wykonawcy muzyki mogą rozmieszczać w sferycznej przestrzeni głosy wokalistów, chórki i dźwięki instrumentów, przypisując im informacje o położeniu. Słuchacze nagrań w formacie 360 Reality Audio będą całkowicie otoczeni dźwiękami, tak jak podczas występów muzycznych na żywo. Aby stworzyć muzyczny ekosystem 360 Reality Audio, obejmujący produkcję, dystrybucję i odtwarzanie materiałów muzycznych, Sony podjęło współpracę z wytwórniami muzycznymi (Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Music Group), siecią Live Nation, serwisami dystrybuującymi muzykę i innymi organizacjami muzycznymi. Sony zapewni także specyfikację formatu muzycznego 360 Reality Audio. Odpowiednie warunki do słuchania nagrań 360 Reality Audio zapewnią początkowo słuchawki i głośniki bezprzewodowe. Sony we współpracy z siecią Live Nation, Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Music Group zamierza w 2020 r. rozwinąć ofertę nagrań 360 Reality Audio.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama