Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

360 Reality Audio od Sony

Sony Corporation poinformowało, że wprowadza na rynek system dźwięku Sony 360 Reality Audio. Format ten jest oparty na technologii obiektowego dźwięku przestrzennego, dzięki której zapewnia intensywne wrażenia przy słuchaniu. Jesienią 2019 r. słuchacze z krajów europejskich i USA uzyskają dostęp do biblioteki około 1000 utworów w nowym formacie w wykonaniu takich artystów, jak Billy Joel, Bob Dylan i Pharrell Williams. Nowatorskie nagrania pojawią się w ofercie czterech serwisów streamingowych: Amazon Music HD, Deezer, nugs.net i TIDAL. Premiera rozwiązania Sony 360 Reality Audio miała miejsce na targach CES 2019. Dzięki technologii obiektowego dźwięku przestrzennego twórcy i wykonawcy muzyki mogą rozmieszczać w sferycznej przestrzeni głosy wokalistów, chórki i dźwięki instrumentów, przypisując im informacje o położeniu. Słuchacze nagrań w formacie 360 Reality Audio będą całkowicie otoczeni dźwiękami, tak jak podczas występów muzycznych na żywo. Aby stworzyć muzyczny ekosystem 360 Reality Audio, obejmujący produkcję, dystrybucję i odtwarzanie materiałów muzycznych, Sony podjęło współpracę z wytwórniami muzycznymi (Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Music Group), siecią Live Nation, serwisami dystrybuującymi muzykę i innymi organizacjami muzycznymi. Sony zapewni także specyfikację formatu muzycznego 360 Reality Audio. Odpowiednie warunki do słuchania nagrań 360 Reality Audio zapewnią początkowo słuchawki i głośniki bezprzewodowe. Sony we współpracy z siecią Live Nation, Sony Music Entertainment, Universal Music Group i Warner Music Group zamierza w 2020 r. rozwinąć ofertę nagrań 360 Reality Audio.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama