Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Pesymistyczne prognozy

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej). Ograniczenia spowodowane zaistniałą sytuacją zmieniają nawyki konsumentów, z których zysk i rozwój możliwy jest tylko dla branży e-commerce. Menadżerowie z firm reklamowych nie mają już złudzeń, że mniejsza konsumpcja odbije się na rynku marketingowym. Spowolnienie gospodarcze oznacza spowolnienie popytu na szereg dóbr, co zmusza międzynarodowe koncerny do szukania oszczędności, w pierwszej kolejności na polu inwestycji marketingowych, jak reklama. Pod koniec grudnia wzrost wydatków reklamowych wynosił około 4,5 procent, epidemia doprowadzi do zdecydowanego obniżenia wyniku, który podyktowany będzie rozwojem sytuacji, zarówno tej epidemiologicznej, jak i mentalnej, rozgrywanej w głowach konsumentów.

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, najnowsze prognozy dla polskiego rynku reklamowego nie są optymistyczne. Już w tej chwili spowolnienie wzrostu gospodarczego przynosi duże straty w turystyce, transporcie czy handlu (oprócz branży spożywczej). Ograniczenia spowodowane zaistniałą sytuacją zmieniają nawyki konsumentów, z których zysk i rozwój możliwy jest tylko dla branży e-commerce. Menadżerowie z firm reklamowych nie mają już złudzeń, że mniejsza konsumpcja odbije się na rynku marketingowym. Spowolnienie gospodarcze oznacza spowolnienie popytu na szereg dóbr, co zmusza międzynarodowe koncerny do szukania oszczędności, w pierwszej kolejności na polu inwestycji marketingowych, jak reklama. Pod koniec grudnia wzrost wydatków reklamowych wynosił około 4,5 procent, epidemia doprowadzi do zdecydowanego obniżenia wyniku, który podyktowany będzie rozwojem sytuacji, zarówno tej epidemiologicznej, jak i mentalnej, rozgrywanej w głowach konsumentów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama