Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

W stolicy syreni śpiew

Data publikacji: Sierpień 2012

PROJEKT: Syrenki Narodowe

 

KLIENT: Biuro Promocji Miasta Warszawy

 

FIRMA: Firma Malpol z Nowej Soli – kreacja i wykonanie techniczne Konsorcjum Agencja John Pitcher Interactive i XS Events – pomysł i realizacja kampanii

 

 

© Malpol

MIEJSCE: Warszawa (Plac Teatralny; Plac Trzech Krzyży; Plac Konstytucji; Krakowskie Przedmieście; Skwer I Dywizji Pancernej (Multimedialne Fontanny); Muzeum Chopina, Tamka; Skwer Wisłockiego; rondo De'Gaulla; Plac Zamkowy; Rynek Nowego Miasta (kino Ikar); Stacja Metro Centrum; Skwer Cubryny - Centrum Nauki Kopernik).

 

MEDIA: Trzymetrowe rzeźby – Syreny ze specjalnego laminatu wzmocnionego stalową konstrukcją.

 

CEL: Podczas Euro 2012 Syrenki promowały stolicę w trzynastu punktach Warszawy (w Strefie Kibica, na skwerach i placach). Rzeźby stanęły w kluczowych lokacjach, w pobliżu najważniejszych zabytków i wyznaczały trasę spacerową po mieście. Dzięki fotokodom na cokołach turyści mogli pobrać mobilny przewodnik po Warszawie.

 

REALIZACJA: Szesnaście rzeźb (dokładnie tyle, ile reprezentacji zagrało na stadionach w Polsce i na Ukrainie) wyobrażających Syreny mierzy 3 m wysokości. Ustawiono je na półtorametrowych cokołach. Syreny w dłoni zamiast miecza dzierżą piłkę (jest to replika Tango 12 – oficjalnej piłki mistrzostw), a ich tarcze przed stawiają barwy narodowe drużyn, które zagrały na Euro. Na cokołach umieszczono napisy powitalne w językach reprezentacji. Poza tym za pomocą specjalnej aplikacji na portalu społecznościowym Facebook każdy kibic mógł dodać swoje zdjęcie, a jego podobizna została nadrukowana na cokół konkretnej syreny. Zanim zdjęcia ozdobiły cokół, zostały przebarwione w ten sposób, by całość tworzyła barwy narodowe danej drużyny. Dzięki temu zabiegowi uzyskano złudzenie flagi. Zdjęcia stawały się widoczne dopiero przy bliższym oglądzie. Na każdej Syrence, oprócz flagi (wzbogaconej o zdjęcia kibiców) i nazwy kraju, znalazł się QR Kod, dzięki któremu można było pobrać dostępny w 14 językach mobilny przewodnik po Warszawie. Aplikacja zawierała opis atrakcji turystycznych, mapę w wersji online i offline, informacje o aktualnych imprezach i wydarzeniach w Strefie Kibica, a także prognozę pogody. Umożliwiała również planowanie trasy zwiedzania. Cztery syreny ozdobiły strefę kibica przed Pałacem Kultury i Nauki (syrenka polska i ukraińska, symbolizujące państwa organizujące mistrzostwa, oraz grecka i rosyjska - drużyny z naszej grupy). O lokalizacji pozostałych decydowali od 31 maja zagraniczni internauci w ramach „Bitwy o miejsce” (jeden z etapów kampanii), której celem była promocja stolicy przed Euro 2012. Żeby pomóc wybrać kibicom miejsce dla „ich syrenki” wykorzystano Street View – technologię Google. Dzięki temu każdy mógł przenieść się na ulicę, zobaczyć otoczenie, a nawet wirtualnie pospacerować po sąsiednich alejach.

 

 

© Malpol

CZAS REALIZACJI: Trzymetrowe figury z tworzywa sztucznego wykonano na podstawie rysunków i szkiców. Praca nad syrenkami trwała ponad dwa miesiące. „Dostaliśmy rysunki, jak syrenka ma wyglądać. Potem do pracy wzięli się nasi rzeźbiarze i artyści. Najdłuższy moment to akceptacje, poprawki i wykończenie modelu produktu. Sama produkcja poszła już szybko” - relacjonuje Marcin Walasek z nowosolskiej firmy Malpol. Gotowe rzeźby stanęły w wyznaczonych punktach 6 czerwca i zdobiły Warszawę podczas trwania Euro 2012.

 

SUPLEMENT: Szesnaście Syrenek Narodowych, które podczas mistrzostw upiększały ulice Warszawy, trafiło na Plac Defilad, gdzie pozostaną do końca wakacji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama