Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Beyond the Surface

© Adidas

Na jednej z plaż w Dubaju powstał nietypowy billboard marki Adidas, który jest częścią kampanii „Beyond the Surface”. Instalacja to tak naprawdę basen o pojemności prawie 45 tysięcy litrów, który zachęca kobiety do nabrania pewności siebie. Kampania zbiegła się także z wprowadzeniem na rynek najnowszej kolekcji strojów kąpielowych marki. Billboard powstał we współpracy z agencją Havas.

Miejsce, w którym postawiono „płynny” billboard nie jest przypadkowe - przed rozpoczęciem kampanii Adidas zlecił przeprowadzenie badania YouGov w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, które wykazało, że jedynie 12 procent kobiet czuje się swobodnie nosząc strój kąpielowy na plaży lub na basenie. W czerwcu firma zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję damskich strojów kąpielowych o pełnym zakryciu, podkreślonych charakterystycznym dla Adidasa motywem potrójnego paska. Chcąc uczcić to wydarzenie i przełamać dyskomfort wśród tamtejszych kobiet, firma zdecydowała się na nietypowe rozwiązanie.

Budowa billboardu o wysokości 5 m i głębokości 3 m, wykonanego ze wzmocnionego, przezroczystego akrylu, zajęła trzy tygodnie. Wypełniona wodą instalacja zachęcała kobiety do skorzystania z basenu, gdzie mogły zanurzyć się w jego błękitnej głębi. Na kąpiel zdecydowała się m.in. ambasadorka Adidasa i triathlonistka Dareen Barbar, zdobywczyni rekordu Guinnessa oraz Raha Moharrak, pierwsza Saudyjka, która wspięła się na Mount Everest. Co więcej, treści wizualne z miejsca, w którym znajdował się billboard, były przesyłane bezpośrednio na cyfrowy ekran nad lodowiskiem Dubai Mall Ice Rink, obok flagowego sklepu adidas, pozwalając kupującym i odwiedzającym centrum handlowe oglądać to niebywałe widowisko.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama