Działania Greenpeace. Ośmiornica w Warszawie

W Warszawie na brzegu Wisły pojawiła się ogromna, różowa ośmiornica. Zośka, bo tak nazwali ją ci, którzy ją spotkali, miała ważne przesłanie. Apelowała, by Polska przyjęła Światowy Traktat Oceaniczny.

 

© Greenpeace

Ośmiornica Zośka w imieniu wszystkich mieszkańców mórz i oceanów apeluje o ochronę morskich głębin. Akcja Greenpeace ma promować przyjęcie przez Polskę Światowego Traktatu Oceanicznego, który do roku 2023 ma pozwolić objąć ochroną aż 30 procent mórz i oceanów.

 

 

Apel do Polski

Dziesięciometrowa różowa ośmiornica w towarzystwie aktywistek i aktywistów Greenpeace pojawiła się w Warszawie i Gdańsku. W ten sposób organizacja apeluje do polskiego rządu o jak najszybszą ratyfikację Traktatu Oceanicznego, czyli międzynarodowego porozumienia na rzecz ochrony mórz i oceanów. Polska i pozostałe państwa członkowskie ONZ po 20 latach prac podpisały w 2023 roku historyczny Traktat Oceaniczny. To przełomowy moment w historii walki o ochronę mórz i oceanów. Teraz Traktat musi zostać ratyfikowany przez co najmniej 60 państw. Naukowcy apelują, aby jak najszybciej objąć skuteczną ochroną co najmniej 30 procent mórz i oceanów nie później niż do roku 2030 roku. Obszary te powinny być chronione rezerwatami morskimi, w których przyroda będzie mogła się odradzać i podtrzymywać życie na Ziemi. Greenpeace wystosował do Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz do Ministerstwa Spraw Zagranicznych list z prośbą o przyspieszenie działań i jak najszybszą ratyfikację Traktatu. Ośmiornica przybyła do Warszawy, by tam przypominać ministrom o morzach i oceanach, które czekają na ich działania.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty