Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Samo może się nie ułożyć

© Sarcoma

Na ulicach Warszawy i w internecie ruszyła kampania Stowarzyszenia Sarcoma, która zachęca do przekazania swojego 1 procent podatku na leczenie pacjentów z chorobą nowotworową i porusza temat problemów, z jakimi pacjent musi zmierzyć się na swojej drodze po zdrowie.

 

Stowarzyszenie postawiło w swojej akcji na angażujący copywriting oparty na skojarzeniach z układanką i animowane ilustracje, które opowiadają historie. Kampania trafia do osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów. Punktem wyjścia dla kampanii było zdefiniowanie prawdy o grupie docelowej - aktualnych i byłych pacjentach onkologicznych oraz osobach z najbliższego otoczenia chorego. W ich historiach wybrzmiewa powtarzający się motyw wdzięczności wobec personelu medycznego, na który chory trafił w odpowiednim czasie i który nadał kierunek dalszemu leczeniu.

 

© Sarcoma

Idea układanki

Copywriting oparty na skojarzeniach z układanką pozwala budować angażującą komunikację. Ukazuje 1% podatku jako brakujący element terapii onkologicznej. Pomaga zrozumieć złożoność problemu: dopasowywanie diagnozy, układanie planu działania przez zespół medyczny, nierzadko dokładanie własnych oszczędności. Wreszcie eksponuje korzyść: 1% podatku dokłada kolejne elementy kombinacji decydującej o wyzdrowieniu i powrocie do formy. Dzięki niemu specjaliści mogą trafniej kojarzyć objawy i szybciej rozwiązywać diagnostyczne łamigłówki. Rozpadnięty na kawałki świat chorego zaczyna układać się w znajomy obrazek sprzed diagnozy.

“Standardem w kampaniach związanych z onkologią stały się: motyw cierpienia, zwizualizowany rak jako czarny charakter oraz bojowy copywriting (»walka z rakiem«, »pokonać raka«). Chcieliśmy odciąć się od obowiązującej narracji na rzecz przemyślanych haseł i przyjaznych, przykuwających wzrok animowanych ilustracji” - podkreśla Olga Muzyczuk, odpowiadająca za koncept kampanii i copywriting.

Ilustracje stworzył i zanimował Grzegorz Samson. Przestrzeń reklamową udostępniły firmy Jet Line, AMS oraz Ströer Media. Więcej o przekazaniu 1% podatku można przeczytać na stronie: www.onkobieg.pl/1-procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama