Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Samo może się nie ułożyć

© Sarcoma

Na ulicach Warszawy i w internecie ruszyła kampania Stowarzyszenia Sarcoma, która zachęca do przekazania swojego 1 procent podatku na leczenie pacjentów z chorobą nowotworową i porusza temat problemów, z jakimi pacjent musi zmierzyć się na swojej drodze po zdrowie.

 

Stowarzyszenie postawiło w swojej akcji na angażujący copywriting oparty na skojarzeniach z układanką i animowane ilustracje, które opowiadają historie. Kampania trafia do osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów. Punktem wyjścia dla kampanii było zdefiniowanie prawdy o grupie docelowej - aktualnych i byłych pacjentach onkologicznych oraz osobach z najbliższego otoczenia chorego. W ich historiach wybrzmiewa powtarzający się motyw wdzięczności wobec personelu medycznego, na który chory trafił w odpowiednim czasie i który nadał kierunek dalszemu leczeniu.

 

© Sarcoma

Idea układanki

Copywriting oparty na skojarzeniach z układanką pozwala budować angażującą komunikację. Ukazuje 1% podatku jako brakujący element terapii onkologicznej. Pomaga zrozumieć złożoność problemu: dopasowywanie diagnozy, układanie planu działania przez zespół medyczny, nierzadko dokładanie własnych oszczędności. Wreszcie eksponuje korzyść: 1% podatku dokłada kolejne elementy kombinacji decydującej o wyzdrowieniu i powrocie do formy. Dzięki niemu specjaliści mogą trafniej kojarzyć objawy i szybciej rozwiązywać diagnostyczne łamigłówki. Rozpadnięty na kawałki świat chorego zaczyna układać się w znajomy obrazek sprzed diagnozy.

“Standardem w kampaniach związanych z onkologią stały się: motyw cierpienia, zwizualizowany rak jako czarny charakter oraz bojowy copywriting (»walka z rakiem«, »pokonać raka«). Chcieliśmy odciąć się od obowiązującej narracji na rzecz przemyślanych haseł i przyjaznych, przykuwających wzrok animowanych ilustracji” - podkreśla Olga Muzyczuk, odpowiadająca za koncept kampanii i copywriting.

Ilustracje stworzył i zanimował Grzegorz Samson. Przestrzeń reklamową udostępniły firmy Jet Line, AMS oraz Ströer Media. Więcej o przekazaniu 1% podatku można przeczytać na stronie: www.onkobieg.pl/1-procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama