Reklama OOH w Polsce, Pozytywne wyniki Q2

OOHlife Izba Gospodarcza opublikowała informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w drugim kwartale 2024 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy OOHlife Izba Gospodarcza i Domu Mediowego Starcom (Publicis Group).

 

© Braughman Group Media

Rok 2024 przyniósł zwiększenie liczby podmiotów działających na rynku reklamy OOH, których przychody uwzględnione zostały w raporcie Izby. Poniżej prezentowane są dane o wielkości sprzedaży dla rozszerzonej bazy firm, przy czym dynamika rynku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego została obliczona na bazie firm z Q2 2023.

 

Wyniki kwartału

Monitorowana wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej OOH w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej, tj. klasyczne OOH, City Transport i reklama Digital OOH zamknęła się kwotą w wysokości 219,04 mln PLN (w stosunku do tej samej bazy w Q2 2023 była wyższa aniżeli w drugim kwartale 2023 roku o 20,7 procent). Wzrost sprzedaży OOH w Q2 2024 podtrzymuje trend dobrej koniunktury dla reklamy OOH. Pozytywny wpływ na wynik sprzedaży miały w tym okresie kampanie przed wyborami samorządowymi i do Parlamentu Europejskiego oraz przy okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Ważne są też zmiany cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy OOH, wynikające przede wszystkim z wyższych kosztów ich eksploatacji oraz zwiększonego popytu w miastach, gdzie w ostatnich latach nastąpiło istotne zmniejszenie liczby dostępnych powierzchni reklamowych. Rosnąca sprzedaż widoczna jest we wszystkich segmentach reklamy OOH, a zwłaszcza na nośnikach cyfrowych Digital OOH.

OOHlife Izba Gospodarcza i Dom Mediowy Starcom, które są twórcami raportu podtrzymują prognozę z początku roku oczekując zwiększenia udziałów reklamy OOH na rynku mediów oraz dynamiki wzrostu na poziomie 12-16 procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty