Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Samotność sprintera

Data publikacji: Maj 2013

Samotność sprintera
 

W świecie technologii sześć lat to cała epoka. Po upływie tego okresu telefony czy komputery wydają się przestarzałe i przestają odpowiadać nienasyconym, nieustannie zmieniającym się potrzebom użytkowników. Nie inaczej jest w świecie druku.

 

Ostatnia maszyna Roland z serii PRO, XJ-640, ukazała się w 2007 roku. Od tamtego czasu rynek bardzo się zmienił pod względem wymaganej jakości obrazu oraz szybkości realizowania zleceń.

 

Aby sprostać tym wymaganiom, pięćdziesięciu pracowników Roland intensywnie pracowało nad projektem nowego urządzenia. „Nasze badania wskazywały, że klientom zależało przede wszystkim na szybkości, produktywności i jakości druku. To oznaczało, że musieliśmy stworzyć urządzenie, które pobije rekordy prędkości i nie utraci nawet promila jakości oferowanej przez atrament Eco-Sol Max2” – mówi Katsuo Idehata, Dyrektor Generalny odpowiedzialny za badania i rozwój w Roland DG.

 

Najszybciej w historii

 

Rezultatem tych starań jest Soljet Pro 4 XF-640 – najszybsza i najbardziej produktywna maszyna drukująca w historii firmy. Dzięki podwójnym, ułożonym naprzemiennie głowicom drukującym w konfiguracji 4 barw oraz całej serii ulepszeń urządzenie osiąga niemal dwukrotnie większą prędkość niż jego poprzednik.

 

„Zdajemy sobie sprawę, że drukarnie muszą być w stanie doręczyć zamówienie w ciągu 24-28 godzin. To oznacza, że produktywność jest bardzo istotna. Przed wprowadzeniem na rynek XF-640 nieźle radziła sobie drukarnia, która dziennie produkowała 15 banerów, 20 plakatów i 2 zestawy folii wrappingowych. Z naszą nową maszyną można podwoić ten wynik! Pro4 XF-640 przenosi produktywność na całkiem nowy poziom, i to bez żadnych strat dla jakości” – mówi Ikehata.

 
Trudna równowaga
 

Najtrudniejszym zadaniem było znalezienie równowagi między jakością a produktywnością. Wymagało to stabilizacji pracy głowic w kierunku skanowania. Znacząco wzmocniono też szyny, dzięki czemu farba jest nakładana z podobną dokładnością jak w maszynach z ułożeniem liniowym oraz pracujących na jednej głowicy. Opracowano również nowy system podawania i odbioru mediów. Dzięki naprzemiennej konfiguracji maszyna jest w stanie przerobić dwa razy więcej materiału.

 

Zwiększona objętość oznaczała, że nawet drobne odchylenia w stabilności prowadzenia materiału znacząco odbijały się na jakości obrazu. Z tego względu poprawiono konstrukcję maszyny, by zmniejszyć ryzyko decentralizacji. Aby zapewnić szybkie i stabilne podawanie mediów, do szesnastu zwiększono liczbę rolek prowadzących. Od nowa opracowano również tzw. rolkę tańczącą oraz wzmocniono pręty, aby maszyna stabilniej prowadziła materiał.

 

Również podajnik XF-640 posiada nowy kształt, który ma zwiększyć dokładność i prostotę obsługi. Zintegrowano go między innymi z pedałem, który pozwala operować ciężkimi rolami materiału.

 
Ręczna robota
 

Projekt XJ-640 łączy w sobie zalety serii Pro oraz VersaCAMM. Maszyna jest produkowana przy wykorzystaniu zasady Digital Yatai, obowiązującej w firmie od 2005 roku. Zgodnie z nią każdy egzemplarz jest składany od podstaw przez pojedynczego pracownika na bazie zautomatyzowanych procesów i szczegółowych instrukcji. Specjalnie dla tego modelu opracowano również technologię produkcji nazwaną „nozzle monitor”, która automatycznie pozwala dostosować precyzję głowic drukujących.

 

W zamierzeniu projektantów czerwony kolor obudowy symbolizować ma pasję i poświęcenie, które włożono w projekt. Jednak – biorąc pod uwagę osiągi maszyny – równie dobrze może stać się symbolem osiąganych prędkości.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama