Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Dwie strony medalu

© Photogenica

Genewa została pierwszym miastem w Szwajcarii, które wprowadzi zakaz umieszczania reklam i plakatów w przestrzeni miejskiej. Wyjątek będą stanowiły reklamy promujące wydarzenia kulturalne. Jak podkreśla Emmanuel Deonna, członek inicjatywy obywatelskiej Zero Pub, reklamy te zniekształcają krajobraz miasta oraz „sprzedają marzenia, które dla wielu są nieosiągalne”. Zakaz ma zostać wprowadzony od 2025 roku. Przestrzenie, na których wcześniej eksponowane były reklamy, mają zostać przekazane mieszkańcom, którzy zdecydują, jak powinny być spożytkowane. Zmiana budzi jednak nie małe kontrowersje - reklamy w przestrzeni publicznej stanowią bowiem ponad 4 milionów franków wpływów miejskiego budżetu. Obecnie Genewa mierzy się z potężnym deficytem w budżecie, a wprowadzone zmiany mogą tą sytuację dodatkowo utrudnić. Przeciwni tej zmianie obawiają się także, w miejscu dotychczas umieszczanych reklam pojawi się graffiti, które nie wpłynie pozytywnie na krajobraz miasta.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama