Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

“TO TY ZAPŁACISZ”

© Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej wraz z innymi przedstawicielami branży OOH rozpoczęła kampanię wyrażając niezgodę na wprowadzenie podatku reklamowego. Na nośnikach cyfrowych oraz billboardach IGRZ przekonuje opinię publiczną, że sprawa dodatkowej składki nie dotyczy jedynie “wielkich mediów” i w rzeczywistości najbardziej zagraża małym i średnim przedsiębiorstwom.

 “Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40 procent w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5 procent. Dodatkowy podatek płatny od przychodu w wysokości 7,5-15 procent spowoduje trwałą nierentowność branży.” - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

W kampanii zwraca się uwagę także na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do ogólnego wzrostu cen, który odczują klienci końcowi - do tej pory aspekt ten był pomijany, a jak podkreślają przedstawiciele branży OOH, jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach.

Kampania “NIE dla podatku reklamowego” posługuje się hasłami: „TO TY ZAPŁACISZ”, „NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY”, „ UPADEK POLSKICH FIRM. Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama