Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

“TO TY ZAPŁACISZ”

© Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej wraz z innymi przedstawicielami branży OOH rozpoczęła kampanię wyrażając niezgodę na wprowadzenie podatku reklamowego. Na nośnikach cyfrowych oraz billboardach IGRZ przekonuje opinię publiczną, że sprawa dodatkowej składki nie dotyczy jedynie “wielkich mediów” i w rzeczywistości najbardziej zagraża małym i średnim przedsiębiorstwom.

 “Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40 procent w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5 procent. Dodatkowy podatek płatny od przychodu w wysokości 7,5-15 procent spowoduje trwałą nierentowność branży.” - mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

W kampanii zwraca się uwagę także na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi do ogólnego wzrostu cen, który odczują klienci końcowi - do tej pory aspekt ten był pomijany, a jak podkreślają przedstawiciele branży OOH, jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach.

Kampania “NIE dla podatku reklamowego” posługuje się hasłami: „TO TY ZAPŁACISZ”, „NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY”, „ UPADEK POLSKICH FIRM. Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii “Media bez wyboru”.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama