Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

#ClimateClock

© ScreenNetwork

Na ekranach zainstalowanych w centrum Warszawy pojawił się zegar, który transmituje odliczanie do katastrofy klimatycznej. Akcja stanowi odpowiedź na międzynarodową inicjatywę #ClimateClock tworzoną przez aktywistów z całego świata. Pierwszy tego typu zegar uruchomiono w Nowym Jorku, podobne działają m.in. w Glasgow czy Seulu. Zegar wyświetlany na ekranie zainstalowanym przy hotelu Marriott, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Centralnego, odlicza dokładną liczbę lat, dni i godzin w czasie rzeczywistym.

Akcja edukacyjna, przeprowadzana przez Screen Network i redakcję NaTemat.pl, ma podnosić świadomość społeczeństwa o tym, jak niewiele czasu pozostało na podjęcie działań, które są konieczne, aby ocalić Ziemię. W akcji wykorzystywane są dwa wielkoformatowe ekrany, które codziennie mija ponad 150 tysięcy osób. Emitowane komunikaty przypominają, jak niewiele czasu zostało, by nie doszło do nieodwracalnych zmian w środowisku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama