Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Amazon One

© Amazon

Amazon wprowadził nowy bezdotykowy system płatności w swoich sklepach stacjonarnych. Od teraz klienci mogą „wygodnie i bezpiecznie” płacić za swoje produkty, skanując swoją dłoń za pomocą specjalnego urządzenia o nazwie Amazon One. Wystarczy unieść dłoń nad czytnikiem, który przetwarza najdrobniejsze szczegóły, takie jak linie papilarne w celu dopasowania skanu do danych o karcie płatniczej przechowywanych w chmurze (zostają one wcześniej wprowadzone przez użytkowników). Taki sposób identyfikacji umożliwia pobranie środków z konta bankowego. W ten sposób firma umożliwia zastąpienie tradycyjnej karty płatniczej, jak również kart lojalnściowych, pracowniczych lub kart wstępu. Rozwiązanie wzbudziło niemałe kontrowersje i niechęć wśród klientów sklepów, którzy obawiają się nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Firma postanowiła temu zaradzić w dość nietypowy sposób, a mianowicie oferując swoim klientom 10 dolarów za wprowadzenie skanu. Zapewnia ona również, że nowa metoda identyfikacji, oprócz oferowania wygody i bezpieczeństwa, ma na celu połączenie danych z kontem Amazon i analizowanie aktywności zakupowych w celu lepszego dostosowania reklam i promocji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama