Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

LFP

Powtóka z op-artu

kwiecień 2015

Jeżeli zapytamy kogokolwiek, jaki kolor najbardziej przyciąga uwagę, to intuicyjnie pewnie odpowie, że czerwony. Prosty przykład, który dowodzi słuszności teorii wpływu barwy na nasze postrzeganie. Stąd też tak niebagatelną rolę ma kwestia zarządzania tym narzędziem wizualnym, a więc color management.

 

więcej »

Specjaliści od optimum

luty 2015

Coraz więcej producentów decyduje się na wysokojakościowe rozwiązania do druku cyfrowego. W takim przypadku jakość kolorów oferowana klientowi musi być optymalna. Jednak kalibrowanie i optymalizowanie systemów cyfrowych nie należy do najprostszych zadań. ColorLogic proponuje wobec tego platformę ZePrA, pomocną w zarządzaniu barwą.

więcej »

Wspólny owoc

styczeń 2015

Firma Mimaki Engineering, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Osace i świętująca w przyszłym roku swoje czterdziestolecie, jest przekonana, że budowanie pozycji lidera na rynku maszyn drukujących przypomina tworzenie winnicy.

więcej »

Lepiej, szybciej, taniej

grudzień 2014

Nowe maszyny inkjetowe potrafią dziś drukować jeszcze szybciej, lepiej i taniej; co ważne, dają się też łatwo konfigurować pod konkretne potrzeby. Pod tym względem szczególnie ciekawe propozycje posiada w swojej ofercie firma EFI.

więcej »

Graficznie i technicznie

czerwiec 2014

Firma Epson wprowadza na rynek nowe czterokolorowe plotery SureColor SC-T. Urządzenia posiadają funkcję skanowania i są przeznaczone do drukowania projektów graficznych oraz rysunków tworzonych w oprogramowaniu CAD i GIS. Sprawdzą się zarówno w drukarniach komercyjnych i zakładach kserograficznych, jak i w firmach architektonicznych, budowlanych i inżynierskich, a także sklepach czy instytucjach edukacyjnych.

więcej »

Premiera za premierą

maj 2014

Tegoroczne targi FESPA Digital w Monachium posłużyły firmie EFI za miejsce premiery swoich najnowszych rozwiązań do druku inkjetowego. Producent pokazał między innymi głowicę drukującą UltraDrop dla ploterów z serii EFI VUTEk GS, a także funkcje automatyzujące pracę ploterów EFI VUTEk HS100 Pro. W Monachium swój europejski debiut miały także dwa plotery: model podstawowy EFI H1625 LED oraz maszyna do druku na podłożach z roli EFI VUTEk GS3250LXr Pro. 

więcej »

Osiągnąć przewagę

kwiecień 2014

Aby utrzymać się w grze na coraz bardziej konkurencyjnym rynku druku wielkoformatowego, niezbędne są ciągłe inwestycje, między innymi w rozbudowę i unowocześnienie parku maszynowego. Większe moce przerobowe, lepsza jakość, nowe produkty – to cele, jakie przyświecały białostockiej firmie Globart Print, gdy decydowała się na zakup swojego najnowszego plotera atramentowego marki EFI VUTEk. 

więcej »

Wyjdź poza standard

kwiecień 2014

Rozwój technologii druku cyfrowego oraz chęć sprostania oczekiwaniom wymagających klientów sprawiają, że coraz więcej drukarń wielkoformatowych oferuje druk na materiałach niestandardowych. Stało się to codziennością także dla drukarni PrintXL z Poznania, która dzieli się na naszych łamach swoimi doświadczeniami w pracy z nietypowymi podłożami.

więcej »

Przywiązanie do jakości

marzec 2014

Z maszynami drukującymi jest jak z dobrym jedzeniem, ubraniami czy gadżetami – kiedy ktoś raz spróbuje produktu z najwyższej półki, nigdy już nie sięgnie po coś pośledniejszego. Tu nie chodzi po prostu o przyzwyczajenie, ale o świadomość, że dopiero to nowe i lepsze w pełni zaspokaja nasze potrzeby i oczekiwania.

więcej »

Tekstyliom na ratunek

styczeń 2014

Istnieją dwa sposoby cyfrowego zadruku tekstyliów: druk bezpośrednio na tkaninie i przy pomocy papieru transferowego. Obie metody mają swoje wady i zalety, ale wspólnym dla nich problemem jest pojawianie się pęknięć na powierzchni. Firma EFI radzi, jak tego uniknąć.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama