Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

LFP

EFI radzi: podłoża specjalne

listopad 2013

Drukując na niestandardowych podłożach przy pomocy ploterów atramentowych UV, należy wziąć pod uwagę różne czynniki. Poprosiliśmy specjalistów od druku inkjetowego z firmy EFI o kilka porad, jak przygotować podłoże, by uzyskać satysfakcjonujące rezultaty.

więcej »

Tanio, szybko, eko

Czerwiec 2013

Jest przyjazny dla środowiska i zmniejsza koszty operacyjne. Podnosi walory i atrakcyjność produktu. Druk na tekstyliach pozwala nie tylko zaoszczędzić, ale też ma ogromny potencjał ekologiczny i marketingowy. Jak go w pełni wykorzystać?

więcej »

Samotność sprintera

Maj 2013

W świecie technologii sześć lat to cała epoka. Po upływie tego okresu telefony czy komputery wydają się przestarzałe i przestają odpowiadać nienasyconym, nieustannie zmieniającym się potrzebom użytkowników. Nie inaczej jest w świecie druku.

więcej »

Dokładność i powtarzalność

Kwiecień 2013

W Opinion Strefa Druku w Gliwicach zakończył się proces wdrażania plotera tnącego o powierzchni roboczej 5x11 metra. To największe tego typu urządzenie w Polsce.

więcej »

Powyżej wielkiego formatu

Marzec 2013

Wydawałoby się, że powyżej krainy druku wielkoformatowego rozciąga się pustynia. Nie jest to jednak prawda. Bliższe spojrzenie ukazuje kilku graczy wagi super ciężkiej, toczących zacięty bój o dominację nad tym sektorem rynku.

więcej »

Kompleksowe rozwiązanie

Luty 2013

Zintegrowany system obejmujący oprogramowanie projektowe, media, druk oraz wykańczanie to doskonały sposób na zwiększenie produkcji i optymalizację kosztów. Dzięki rozwiązaniu zaprezentowanemu przez HP w trakcie imprezy Heimtextil 2013 produkcja tapet i grafiki naściennej może stać się prostsza niż kiedykolwiek wcześniej.

więcej »

Strefa sublimacji

Styczeń 2013

Metoda, która nie zadowala się tylko powierzchownym nadrukiem, lecz skutecznie penetruje materiał. Tworzy barwne, permanentne, odporne realizacje. Bazuje na procesie chemicznym po raz pierwszy opisanym w XII wieku. Oto druk sublimacyjny.

więcej »

Mądre drukowanie

Styczeń 2013

Wiele osób z sektora LFP zadaje sobie pytanie, jak zwiększyć zyski dzięki efektywnemu zarządzaniu barwą. Wbrew pozorom nie jest to nic skomplikowanego, a pozwala na przyciągnięcie nowych klientów i ograniczenie kosztów.

więcej »

Alternatywy 4

Listopad 2012

Zmiany w przepisach dotyczące ochrony środowiska, uniwersalność zastosowań oraz duży potencjał rozwojowy sprawia, że technologia UV coraz bardziej umacnia się na polskim rynku. Solwent cały czas kusi marketerów ceną, ale w kontekście trendu „eko”, alternatywne techniki druku takie jak latex i sublimacja zdobywają wciąż nowych klientów.

więcej »

Atramentowi sprinterzy

Listopad 2012

Oferta firmy Mimaki Engineering została poszerzona o dwie nowe maszyny do płaskiego druku UV LED. Pierwszą z nich jest ploter stołowy JFX-500-2131. Drukuje on z prędkością sięgającą 60 m2/godz., jest zatem ponad dwukrotnie szybszy niż konwencjonalne plotery JFX firmy Mimaki. Druga propozycja to model UJ F-6042 drukujący w formacie A2.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama