Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

LFP

Lateksowa rewolucja

Czerwiec 2012

Ponad rok po rozpoczęciu współpracy Integart z HP widać, że obie firmy mają się czym pochwalić.

więcej »

Poprzeczka wyżej

Czerwiec 2012

Mimaki pokazała na targach Fespa Digital w Barcelonie mnóstwo nowych propozycji. Na szczególną uwagę zasługują dwa plotery, które wiele wnoszą w rozwój sektora druku lateksowego. Do tej pory w tym segmencie były dostępne wyłącznie rozwiązania jednego producenta.

więcej »

Falisty recykling

Czerwiec 2012

Tektura falista (zwykle nazywana także kartonażem), jest od momentu jej odkrycia w XVII wieku szeroko rozpowszechnionym nośnikiem, cenionym za swoje liczne zalety. Należą do nich: niewielka waga, niska cena, łatwość jej różnorodnego kształtowania/ deformowania, prosta produkcja, wytrzymałość oraz nade wszystko możliwość jej bezproblemowego zadrukowywania.

więcej »

Innowacyjne środowisko

Maj 2012

Analiza specyfiki funkcjonowania przemysłu poligraficznego, generalnie oraz w korporacyjnych działach reprograficznych, jest warunkiem niezbędnym do obrania właściwej strategii rozwoju firmy. Mając na uwadze stale rosnące koszty druku, firma Canon stara się wspomóc organizacje i pokazać, jak sprawnie funkcjonująca jednostka CRD może usprawnić prowadzoną działalność i wygenerować wartość dodaną dla organizacji. Już niebawem, bo podczas targów drupa 2012, Canon przedstawi nowy program Essential Business Builder Mentoring Program, w ramach którego niezależni eksperci z branży będą wspierać firmy zajmujące się drukiem w osiąganiu ich celów.

więcej »

Opadająca fala

Maj 2012

Do 2000 roku ogólny wolumen produkcji poligraficznej szedł w parze z rosnącym produktem krajowym brutto. Od początku XXI wieku postępuje rozprzężenie tych dwóch wskaźników, a produkcja poligraficzna – w przeciwieństwie do PKB – spada w krajach wysoko uprzemysłowionych. Z drugiej strony, w państwach o gospodarce rozwijającej się wolumen druku rośnie wraz z coraz wyższym PKB.

więcej »

Duże wrażenie

Kwiecień 2012

Mówiąc o targach drupa 2008, specjaliści z branży nazywają je często „inkjetową drupą” i pod wieloma względami mają rację. Właśnie po tym wydarzeniu wiele firm wprowadziło na rynek czterokolorowe, szybkie rozwiązania inkjetowe, które podczas targów po raz pierwszy ujrzały światło dzienne – w formie projektów czy prototypów. Im bliżej drupy 2012, tym więcej pytań o technologie, które zostaną pokazane w Düsseldorfie oraz o ich wpływ na rynek poligraficzny.

więcej »

Wariacje UV

Kwiecień 2012

Na tegorocznych targach Fespa Digital, Agfa Graphics promowała stale rozszerzane portfolio swoich rozwiązań w zakresie druku wielkoformatowego. Pozwala ono na coraz szersze zastosowanie techniki inkjet UV w różnych segmentach rynkowych. Swój debiut na wystawie o światowym zasięgu miał tu ploter :Anapurna M2540 FB, prezentowany obok :Anapurna M2050 – najlepiej sprzedającego się obecnie urządzenia z tej serii. Rodzina systemów :Jeti była w Barcelonie reprezentowana przez modele :Jeti 3324 AquaJet Pro do zadrukowywania tekstyliów i wysokowydajny :Jeti 3020 Titan FTR. Przez cały okres targów na stoisku była obecna Adriana Piotrowska – regionalny kierownik sprzedaży w dziale inkjet Agfa Graphics Sp. z o.o., która przyjmowała gości z Polski.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama