Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Wspomnijmy Land Rovera

Land Rover, jeden z czołowych producentów samochodów terenowych, ogłosił informację o zakończeniu produkcji  kultowej serii Defender, powodując szok i niedowierzanie wśród fanów tego modelu, powszechnie uważanego za jeden z najpopularniejszych i najbardziej niezawodnych w historii brytyjskiej marki. Dwie pochodzące z Południowej Afryki agencje reklamowe, Y&R South Africa oraz Cape Town postanowiły złożyć hołd legendarnemu pojazdowi, który przez lata dzielnie radził sobie na trudnych terenach ich ojczyzny. Aby pożegnać Defendera z należnymi mu honorami, zaproponowano jego fanom, by swoimi wspomnieniami podzielili się ze wszystkimi. Zebrane przez agencje historie wraz z filmami i fotografiami, opatrzone hasztagiem #celebratedefender, zostały opublikowane na dedykowanej stronie internetowej oraz w najbardziej popularnych mediach społecznościowych. Najlepsze i najciekawsze z nich pojawiły się na ponad 80 billboardach rozmieszczonych na terenie całego kraju. Twórcy nawet w najśmielszych wyobrażeniach nie spodziewali się gigantycznego odzewu kampanii. Przez niecały rok jej trwania, obejrzało ja ponad 580 milionów osób.

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama