Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Shapeshifter

Data publikacji: grudzień 2016

Tegoroczny zdobywca brązowej nagrody Clio, reklama stacji paliw Shell, została zasłużenie odznaczona za efekty wizualne. Minutowy spot reklamowy przypomina scenę pościgu rodem z „Terminatora” lub „Transformersów” – i wywołuje podobny dreszczyk emocji. Eleganckie BMW umyka górską drogą przed ścigającym go, zmieniającym kształty robotem złożonym ze złomu. W ostatniej chwili chroni się przed kolejnym atakiem pod dach stacji benzynowej, gdzie nie sięgają już monstrualne macki. W ten efektowny sposób przedstawione zostały dodatkowe korzyści płynące z tankowania paliwa na stacjach Shell – ochrona przed korozją i zatorami.

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama