Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Shapeshifter

Data publikacji: grudzień 2016

Tegoroczny zdobywca brązowej nagrody Clio, reklama stacji paliw Shell, została zasłużenie odznaczona za efekty wizualne. Minutowy spot reklamowy przypomina scenę pościgu rodem z „Terminatora” lub „Transformersów” – i wywołuje podobny dreszczyk emocji. Eleganckie BMW umyka górską drogą przed ścigającym go, zmieniającym kształty robotem złożonym ze złomu. W ostatniej chwili chroni się przed kolejnym atakiem pod dach stacji benzynowej, gdzie nie sięgają już monstrualne macki. W ten efektowny sposób przedstawione zostały dodatkowe korzyści płynące z tankowania paliwa na stacjach Shell – ochrona przed korozją i zatorami.

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama