Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Próba śmiałków

Data publikacji: grudzień 2016

W lutym na ekrany kin wejdzie nowy film w reżyserii Guya Ritchie’ego – Król Artur: Legenda miecza. W ramach kampanii reklamującej produkcję studio Warner Brothers podjęło się znalezienia prawowitego króla nie tylko w świecie filmowym, ale i rzeczywistym. W Wielkiej Brytanii, Nowym Jorku i Hong Kongu chętni będą mogli podjąć próbę wyciągnięcia nowoczesnego Excalibura ze skały. Ich wysiłki będą oceniane przez czujniki nacisku, czujniki biometryczne i kamery do rozpoznawania emocji, które na podstawie zebranych danych prześlą do skały sygnał, by uwolniła uwięziony miecz. W każdym kraju koronowany będzie jeden władca (lub władczyni) dziennie, a zwycięzcy nagrodzeni zostaną biletami na premierowy pokaz filmu.

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama