Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Historia zdigitalizowana

Data publikacji: grudzień 2016

Muzeum II wojny światowej w Nowym Orleanie oferuje zwiedzającym nietypową atrakcję – dołączone do biletów wstępu cyfrowe nieśmiertelniki w postaci plastikowych kart wyposażonych w etykietę RFID. Wejście do muzeum prowadzi przez pulmanowski wagon, w którym goście muzeum mogą poczuć się niczym młodzi rekruci i upamiętnić swoją obecność, przykładając kartę do czytnika oraz podając swoje nazwisko i adres e-mail. Ich nieśmiertelnik przypisany zostanie do nazwiska i profilu autentycznych uczestników wojny – od pilotów, przez piechurów po marynarzy.

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama