Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Ekologiczna instalacja w Sydney

Tematem niezwykłej, interaktywnej wystawy, będącej częścią organizowanej przez Greenpeace akcji „Save the Arctika” jest zagrożenie naturalnego środowiska niedźwiedzi polarnych. Ideą ekologicznej instalacji która pojawiła się w australijskim Sydney jest zwiększenie społecznej świadomości związanej z przemianami dokonującymi się na Ziemi w efekcie zmian klimatycznych a przede wszystkim nakłonienie ludzi do wzięcia sprawy w swoje ręce i ponoszenia osobistej odpowiedzialności w celu przeciwdziałania tym zmianom. W centrum Pitt Street Mall, jednej z najważniejszych i najbardziej ruchliwych ulic handlowych w centralnej dzielnicy biznesowej miasta pojawił się niewielki „kiosk”, kształtem przypominający zwyczajną domową lodówkę. W jego wnętrzu znalazła się trójwymiarowa góra lodowa z niedźwiedziem polarnym próbującym utrzymać się na jej szczycie, oraz z kroplami wody spływającymi u jej dołu. Obok szklanej gabloty umieszczono specjalny czytnik oraz kod QR możliwy do odczytania smartfonem. Widzowie który zdecydowali się na podjęcie interakcji, mogli zaobserwować zwalniające krople wody a następnie cofające się z powrotem do wnętrza lodowej skały, zaś na ich telefonach automatycznie wyświetlała się strona Greenpeace zachęcająca do dokonywania wpłat lub podpisywania petycji. Efekt cofającej się i przeczącej prawom grawitacji wody był wyraźnie mocniejszy w zależności od ilości osób biorących udział w aktywności. Zdaniem organizacji, kluczowym elementem kampanii jest „namacalne” uświadomienie ludzi o pozytywnym wpływie nawet najmniejszych ich działań na środowisko. Greenpeace ma nadzieję że akcja zainspiruje ludzi do zastanowienia się nad tym problemem, a następnie do podjęcia odpowiednich kroków.

 

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama