Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Remodeling obiektów jak drukowany

Odświeżenie wyglądu sklepu, marketu, czy innych miejsc, które posiadają rozbudowaną sieć placówek to inwestycja, która gwarantuje zwrot. Ludzie coraz częściej zwracają uwagę na otoczenie, w którym przebywają. Klienci chętniej wydadzą pieniądze w miejscu, które im się podoba, w miejscu nowoczesnym i kunsztownie zaaranżowanym. O tym, że warto co kilka lat odnawiać funkcjonujące sklepy nie trzeba nikogo przekonywać.  

 

Często klienci sami zauważają potrzebę reorganizacji obiektu, unowocześnienia, czy zmiany wizualnej. Działy marketingu dużych sieci handlowych dbają o to, aby odświeżać sklepy według najnowszych trendów. Każdy obiekt powinien zmienić swój wygląd co 3-4 lata. Za rozwojem wizualnym często idą także zmiany wyposażenia technicznego sklepu. Czas trwania całego procesu remodelingu uzależniony jest od wielu czynników. Ważna jest przede wszystkim liczba sklepów, złożoność obiektu oraz to, jak skomplikowane są zmieniane fragmenty. Co istotne - liczą się tu nie tylko elementy dekoracyjne, ale także tabliczki służące bezpieczeństwu klientów odwiedzających dany sklep.

 

 

 

 

 

Szukając rozwiązania

Działy marketingu zlecające remodeling sieci często korzystają z tych samych rozwiązań, jednak aby być o krok dalej przed konkurencją, bardzo istotne jest wprowadzanie nowości. Jak mówi Sławomir Kijek, key account manager w firmie Colours Factory – „W naszej firmie wychodzimy z gotowymi pomysłami do naszych klientów. Słuchamy, doradzamy, proponujemy. Namawiamy na wprowadzanie nowości – zarówno jeśli chodzi o surowiec, jak i technologie. W obecnym środowisku rynkowym istnieje potrzeba oferowania czegoś więcej, niż druk i tak też działamy. Jesteśmy w stanie bezbłędnie weryfikować, a następnie wspierać potrzeby ludzi, którzy nam zaufali. Dostarczamy efektywne oraz kompletne rozwiązania w oparciu o własne innowacyjne narzędzia, co owocuje tym, że nasi klienci mogą pochwalić się niebanalnymi efektami remodelingu sieci.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Testowanie ma znaczenie

Przy wyborze produktów poligraficznych do obiektów handlowych warto zwrócić uwagę na to, aby nie przytłoczyć całej ekspozycji. Co więcej - trzeba zachować odpowiednie proporcje, które sprawią, że finalny wygląd miejsca będzie zgodny z projektami i wizualizacjami, a co za tym idzie - oczekiwaniami klienta. Zdaniem Sławomira Kijka – „Nie zawsze przesycenie jest dobre dla danego obiektu.” Warto zatem brać pod uwagę nie tylko mocne, przykuwające wzrok elementy, ale także kierować się wyczuciem i smakiem. Jedną z najtrudniejszych rzeczy przy remodelingu sieci są testy. Dotyczy to wyboru odpowiednich materiałów, sprawdzania, jak dany surowiec zachowa się pod wpływem różnych czynników, czy dopasowania pasującej kolorystyki. Testy takie są także bardzo czasochłonne, ponieważ trzeba mieć pewność, że dane rozwiązanie jest najlepsze. Warto przetestować zachowania nowych surowców w różnych temperaturach, czy w styczności z innymi powierzchniami. Remodeling jest procesem cyklicznym - kończąc etap reorganizacji sklepów, już poszukuje się rozwiązań do następnej zmiany wizualnej. „Realizując przebudowę 700 sklepów, która trwała 14 miesięcy, testy do wypracowania najlepszych rozwiązań trwały 2,5 roku. Dlatego dla nas jest to niekończący się proces, a testy - bardzo ważnym jego elementem” - mówi Kijek.

 

 

 

 

 

Proces remodelingu

Działy marketingu chcąc wykonać remodeling jak najlepiej, muszą przetestować każdy pomysł. Przy tak dużych projektach konieczne jest sprawdzenie, czy idea ma szanse zaistnienia, czy jest technicznie możliwa do zrealizowania i czy spełni swoją rolę w przestrzeni handlowej. Podczas testowania rozwiązań okazuje się, czy projekt przetrwa. Często bywa tak, że końcowy kształt zupełnie nie przypomina koncepcji początkowej. Jest to na tyle ważny etap remodelingu, że warto poświęcić na niego odpowiednią ilość czasu. Długofalowość testowania wynika z tego, że większość produktów poligraficznych eksponowanych w sklepach to produkty niestandardowe. Dlatego tak ważne jest to, aby wybrać drukarnię, która sprosta wyznaczonym oczekiwaniom. Jak zapewnia Sławomir Kijek – „W Colours Factory nie boimy się przyjąć zleceń, przy których nasza konkurencja mogłaby sobie nie poradzić. Stąd często mówią o nas, że potrafimy zrealizować dosłownie wszystko - i dodaje - obsługując procesy remodelingu trzeba być nie tylko handlowcem, ale także konstruktorem, projektantem i managerem całego projektu. Multizadaniowość w tym aspekcie jest wręcz wymagana.” W branży remodelingowej często pojawiają się nowości, które wzbogacają ekspozycję zmienianych obiektów. Obecnie, w coraz większym stopniu, wykorzystywane są podłoża alternatywne do klasycznych płyt pleksi, czy dibondu, a przy tym bardziej przyjazne dla środowiska. Jednym z nich jest dispa - surowiec wykonany w całości z papieru. Jest dużo lżejszy od innych materiałów i - na co zwraca się obecnie bardzo dużą uwagę - proekologiczny. – „Dispa polecana jest głównie do zastosowań wewnętrznych. Doskonale sprawdzi się przy ekspozycji reklam podwieszanych” - zapewnia Kijek.

 

Dobrać odpowiedniego partnera

Sprawny przebieg remodelingu to podstawa, jednak równie ważne jest odpowiednie, wcześniejsze przygotowanie się do tego procesu. Kluczowe jest dobranie partnera, który sprosta stawianym wymaganiom i sprawdzi, czy dana idea ma możliwość urzeczywistnienia się i zaistnienia w przestrzeni sklepowej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama