Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Za pan brat z technologią

Do tego, że kampanie reklamowe, również te dotyczące celów społecznych coraz częściej wykorzystują nowoczesne technologie, już się przyzwyczailiśmy. Okazuje się jednak, że technologiczne rozwiązania z powodzeniem mogą być także stosowane podczas kampanii protestacyjnych. Pokazała to niedawna akcja Greenpeace. W nocy z 21 na 22 czerwca organizacja ta zorganizowała projekcję na chłodni kominowej elektrowni w Bełchatowie. To apel do premiera Mateusza Morawieckiego w sprawie ochrony klimatu. Powodem zorganizowania tego rodzaju akcji stało się zablokowanie przez Polskę zobowiązania Unii Europejskiej do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Projekcja ta składała się z wizerunku twarzy premiera Morawieckiego i napisu „Wstyd”. Oprócz tego, że porusza ona bardzo ważny temat związany z walką o czyste powietrze i osiągniecie neutralności klimatycznej, warto zaznaczyć, że w bardzo ciekawy sposób wykorzystuje samą projekcję. Jest to działanie dużo bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne niż wywieszanie na elektrowni różnorodnych, protestacyjnych bannerów, a może przynieść taki sam, jeśli nie bardziej spektakularny efekt.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama