Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

 

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś rosyjską swastyką oraz symbolem nacjonalistyczno-imperialistycznej polityki Rosji. To także eksplozja widoczności kolorów ukraińskiej flagi: niebieskiego i żółtego w mediach społecznościowych, na nośnikach outdoorowych, w formie wstążeczek na ubraniach np. wielu tenisistek, które zmagają się teraz w Indian Wells w ramach jednego z turniejów WTA. Kreatywność ludzi wobec prostego zestawienia dwóch barw wydaje się nieograniczona: powstają memy, grafiki, fotografie jak chociażby ta ukazująca spokojne błękitne niebo nad polem kwitnącego rzepaku. Putin i jego poplecznicy próbują zdestabilizować normalność świata, i tak zachwianą już przez pandemię. Obok pomagania uchodźcom, trzeba zatem dalej robić swoje, by nie pozwolić zrealizować rosyjskiemu przywódcy jego zamiarów. Rytm tego numeru VISUAL COMMUNICATION wyznacza przede wszystkim Car&Wrap: koncentrujemy się na ewolucji tej techniki, prezentujemy polskie wybitne realizacje w tym zakresie z lat 2021-2022, a rok 2021 opisujemy jako rok wrappingu, pokazując jak wiele fantastycznych i odlotowych projektów wykonano. Moi faworyci to kanadyjska poczta oraz pociągi oklejone kompozycjami, zwracającymi uwagę na zmiany klimatyczne. Piszemy o ich oryginalności, technologii, tempie ich wykonania, a także o ekstremalnych rozwiązaniach, które zwracają medialną uwagę w szczególnie intensywny sposób. Czy po lekturze VISUAL COMMUNICATION macie już swoich faworytów? Ponadto odwiedzamy tegoroczną edycję Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku RemaDays 2022, które odbywają się w Warszawie w dniach 23-25. marca. To 17. edycja tej prestiżowej imprezy, której towarzyszą prelekcje w ramach Rema Congress – w tym roku gościem specjalnym jest Krzysztof Sarnecki, który skupia się przede wszystkim na marketingu relacyjnym oraz najtrudniejszych negocjacjach. Lista wystawców jest imponująca więc z pewnością warto udać się na targowe stoiska, by wdychać aurę technologicznych nowinek i mieć okazję do dyskusji z producentami i profesjonalistami. Polecamy!

Wyglądajmy z nadzieją wiosny!

Redaktor Naczelna

prof. dr hab. Marta Smolińska

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama