Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Historia w kolorach

Digital signage to nie tylko narzędzie reklamowe, ale także doskonały nośnik sztuki. Od lipca 2019 roku miasto Charlotte w Karolinie Północnej jest oficjalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się obszarów metropolitalnych i wielokulturowych w Stanach Zjednoczonych. Zasadniczo podwoiło ono całkowitą populację w ciągu ostatnich dwóch dekad. Wystarczy spojrzeć na niedawny wzrost zatrudnienia, PKB, podwyżki płac i koszty utrzymania, nie wspominając o niskim wskaźniku przestępczości i stosunkowo czystym środowisku z czterema odrębnymi porami roku, i nietrudno zrozumieć, dlaczego różnorodni ludzie napływają do tego miasta. Ta coraz bardziej różnorodna populacja została uchwycona i odzwierciedlona przez Unify - atmosferyczne i generatywne dzieło sztuki Second Story, które czerpie z mieszania całego spektrum kolorów w żywych szczegółach. Unify o wymiarach dwadzieścia na jedenaście metrów, które prawie przypominają kosmiczną mgławicę lub wodospad pigmentów, wystawiane jest w inauguracyjnym budynku Charlotte s Legacy Union - nowej, wielofunkcyjnej inwestycji przeznaczonej na miejsce spotkań społeczności, oddające hołd bogatej historii Charlotte i prezentujące obietnicę jej przyszłości. Być może Second Story najlepiej to ujęło, gdy powiedzieli, że ciągle zmieniający się wir kolorów Unify odzwierciedla żywotność miasta, w którym wszystkie właściwe elementy łączą się, tworząc coś nowego i pięknego. Sam wyświetlacz, zbudowany przez NanoLumens z integracją AV przez Cenero, jest obecnie znany jako największy na świecie wyświetlacz ścienny LED 4K, a dzięki genialnemu algorytmowi zespołu Second Story, Unify nigdy nie używa tego płótna do powtarzania obrazu. W rzeczywistości zachowanie każdego piksela wpływa na drugi wokół niego, zapewniając w ten sposób nieograniczone możliwości i jeszcze jedną warstwę metafory dla koncepcji społeczności. Ten utwór, jako atrakcja audiowizualna, jest jeszcze jednym powodem, dla którego Charlotte pozostała ważnym miejscem spotkań.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama