Coldfinder - cyfrowa kontrola jakości

Data publikacji: październik 2016

 

System Coldfinder, opracowany przez polską firmę Blulog, na bieżąco bada dane termometryczne oraz zachowuje w pamięci historię warunków, w jakich był przechowywany dany produkt. System pozwala monitorować lodówki czy zamrażarki, które zostają zaopatrzone w QR kod. Po zeskanowaniu za pomocą smartfona klient uzyskuje informację, np. o temperaturze w czasie rzeczywistym.

Innowacyjna technologia, którą opracował Blulog, bazuje na trzech elementach. Pierwszy to niewielka karta umieszczona np. w lodówce, zamrażarce czy samochodzie dostawczym. Karta rejestruje temperaturę (do -40 ºC) i emituje drogą radiową zaszyfrowane dane nt. temperatury. Drugi element to koncentrator, który odpowiada za dostarczenie danych do ostatniej części procesu – chmury obliczeniowej. W rezultacie umieszczony na produkcie bądź w lodówce QR kod, po zeskanowaniu prezentuje w smartfonie czy tablecie pełne dane o historii termometrycznej produktu.

Technologia obecna znajduje się już w niektórych sklepach we Francji. Z rozwiązania korzystają także sieci farmaceutyczne i kosmetyczne. Jest to również odpowiedź na zwiększającą się świadomość klientów, którzy wymagają od sprzedawców wysokich standardów przechowywania żywności. Z kolei właściciele sklepów mogą na bieżąco monitorować sytuację swoich produktów. System zapewnia natychmiastową reakcję w postaci wiadomości SMS bądź e-maila na temat zmian temperatury w danym pomieszczeniu. Dlatego też Coldfinder pozwala zabezpieczyć właścicieli przed ewentualną stratą żywności wynikających ze złych warunków przechowywania spowodowanych np. awarią.

http://coldfinder.com/

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama