Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu

Wirtualna rzeczywistość nieustannie się rozwija, co daje coraz więcej ciekawych możliwości. Odkąd powstały gogle zbliżające nas do osiągnięcia pełnej imersji ze światem komputerowym, powstało wiele programów i gier wykorzystujących te technologię. Niedawno do sklepów internetowych trafiła nowa aplikacja, pozwalająca zwiedzić realistycznie odwzorowane ulice starożytnego Rzymu. Pomysł na powstanie takiego programu narodził się na Uniwersytecie w Kalifornii już w 1996 roku, kiedy wykorzystana obecnie technologia nie była dostępna. Nad projektem pracowało wielu archeologów, historyków, specjalistów od epoki klasycznej oraz grafików modelujących w 3D. Efektem jest bardzo dokładna i szczegółowa replika miasta z 320 roku naszej ery. Zaprojektowana przez programistów ścieżka prowadzi wirtualnego turystę przez znane i rozpoznawalne do dziś budowle, a także opowiada o zmianach w mieście jakie zaszły za czasów panowania cesarza Konstantyna. W aplikacji udało się umieścić ponad 7000 budynków, w tym Circus Maximus czy Koloseum. Dodano również opcję, dzięki której współczesna metropolia jest porównywana do starożytnego miasta.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama