Upcyklingowa idea ING. Nietypowe aranżacje witryn

© Fundacja Sztuki Polskiej ING

Dwa gdańskie miejsca spotkań ING – Rajska i Długie Ogrody wyróżniają się nowymi artystycznymi, upcyklingowymi witrynami, które zostały zaprojektowane przez studentki Wydziału Wzornictwa z Akademii Sztuki w Szczecinie zgodnie z ideą upcyklingu, z wykorzystaniem materiałów z reklam banku. Realizacja projektu odbyła się przy wsparciu Laboratorium Realizacji w Centrum Przemysłów Kreatywnych w Szczecinie.

Inspiracją dla projektów stała się idea upcyklingu. Dariusz Kubiak, Expert - Brand Management i koordynator projektu z ramienia ING Banku Śląskiego powiedział, że celem projektu było wypracowanie oryginalnych pomysłów dotyczących witryn placówek ING i odejście od standardowych, przewidywalnych aranżacji na rzecz wypracowania relacji, w której każdy może poczuć się integralną częścią instalacji artystycznej.

Projektowanie z wykorzystaniem tzw. odpadów było dużym wyzwaniem projektowym, ponieważ  każdy materiał reklamowy miał inną specyfikę, np.: rozmiar formatki, grubość, trwałość, przezroczystość itd. Koncepcje musiały uwzględniać te wytyczne, szczególnie w zakresie części dotyczącej realizacji. Ponadto ważnym elementem było dodanie materiałom walorów estetycznych i wizualnych, np. poprzez ich nacinanie, malowanie, piaskowanie, układanie warstwowo – tworzenie planów. Koncepcje projektowe odnosiły się do haseł takich jak: woda, falowanie, cykliczność, organiczność, nadmorski krajobraz, ekologia, lot, panorama miasta czy morska roślinność.

Zespoły projektowe podeszły do zadania z dużą kreatywnością oraz zaangażowaniem. Zespół projektantek tworzyły: Nikola Bińkowska, Aleksandra Brejwo, Ola Chmielarz, Marysia Ciarka, Alicja Fijał, Magdalena Gabara, Milena Smyl, Daria Wróblewska. Koordynatorkami projektu były Blanka Jaworska i Olga Kiedrowicz-Świtalska, a pomysłodawczynią Dominika Rychlicka. Wsparcie realizacyjne zapewnili Kamil Sadłocha i Krystian Jandura.

Upcyklingowe witryny ING to nie pierwsza inicjatywa banku, która wprowadza sztukę w codzienne prowadzenie biznesu.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama