Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

UNICEF na Halloween

Organizacja zajmująca się pomocą potrzebującym dzieciom stworzyła nowy, cyfrowy sposób zbierania pieniędzy. Te kultowe pudełka były symbolem agencji ONZ z połowy lat pięćdziesiątych i to właśnie z nimi wiele osób kojarzy UNICEF. Z okazji Halloween pojawiła się nowa edycja tej kampanii. W jej ramach dzieci zostały zaproszone do zostania „Halloweenowymi bohaterami” UNICEFu. Zakładane są strony do zbierania funduszy online i poprzez co zachęca się darczyńców do sponsorowania szlachetnego celu. Cztery postacie z mają peleryny i maski, każda z nich reprezentuje jeden z czterech obszarów, które wspiera akcja: nawodnienie, odżywianie, edukacja i zdrowie. Dzieci mogą zdecydować o tym, który obszar chcą reprezentować (i na który przekazane zostaną zebrane przez nie datki), bądź mogą zostać „nadrzędnym bohaterem Halloween” i w tym przypadku pieniądze zostaną podzielone równo pomiędzy wszystkie cztery obszary. Zgodnie z dzisiejszą tendencją do przenoszenia wszystkiego na wirtualny ekran, nowa platforma pozyskiwania funduszy pozwala dzieciom zarządzać i zbierać datki za pomocą komputera, telefonu lub tabletu. Gdy dzieci osiągną cel zbiórki, odblokowany zostanie herb bohatera na platformie, po czym można będzie go wydrukować i przypiąć do kostiumu czy powiesić na ścianie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama