Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Tolerancja to za mało

Święta to czas, w którym skupiamy się na pozytywnych emocjach. Co nieco o szacunku postanowiło powiedzieć miasto Poznań, wypuszczając spot promujący kampanię 36.6. Jej celem jest uświadomienie ludziom, że tak jak wszyscy mamy tę samą temperaturę 36,6 stopni Celsjusza, tak we wszystkim innym jesteśmy równi i poniekąd tacy sami. Dlatego też tolerancja to za mało – każdemu człowiekowi należy się szacunek. W spocie stworzonym dla Poznania widać to wyraźnie – obserwujemy udekorowane na święta miasto i jarmark, na którym pojawiają się różni ludzie, starzy i młodzi, reprezentujący różne rasy i status społeczny. Przy każdym z nich pojawia się kilka neutralnych określeń, odnoszących się do danej osoby. O słowach: syn, córka, matka, babcia, kobieta, zakochani i im podobnych nie możemy powiedzieć nic złego. Jednak w pewnym momencie obraz się zamazuje i na ekranie pojawiają się takie określenia jak: lewak, ciapaty, moher, asfalt. Lektor w tle mówi o tym, że złe określenia zamazują nasz obraz świata. Następnie tłumaczy ideę szacunku wobec wszystkich, którą pragną krzewić włodarze Poznania. I trzeba przyznać, że robią to w sposób bardzo przekonujący.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama