Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Tolerancja to za mało

Święta to czas, w którym skupiamy się na pozytywnych emocjach. Co nieco o szacunku postanowiło powiedzieć miasto Poznań, wypuszczając spot promujący kampanię 36.6. Jej celem jest uświadomienie ludziom, że tak jak wszyscy mamy tę samą temperaturę 36,6 stopni Celsjusza, tak we wszystkim innym jesteśmy równi i poniekąd tacy sami. Dlatego też tolerancja to za mało – każdemu człowiekowi należy się szacunek. W spocie stworzonym dla Poznania widać to wyraźnie – obserwujemy udekorowane na święta miasto i jarmark, na którym pojawiają się różni ludzie, starzy i młodzi, reprezentujący różne rasy i status społeczny. Przy każdym z nich pojawia się kilka neutralnych określeń, odnoszących się do danej osoby. O słowach: syn, córka, matka, babcia, kobieta, zakochani i im podobnych nie możemy powiedzieć nic złego. Jednak w pewnym momencie obraz się zamazuje i na ekranie pojawiają się takie określenia jak: lewak, ciapaty, moher, asfalt. Lektor w tle mówi o tym, że złe określenia zamazują nasz obraz świata. Następnie tłumaczy ideę szacunku wobec wszystkich, którą pragną krzewić włodarze Poznania. I trzeba przyznać, że robią to w sposób bardzo przekonujący.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama