Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Rozstrzygnięto Art Moves 2019

Coraz więcej instytucji i ośrodków zauważa, że billboardy i sztuka mają ze sobą bardzo wiele wspólnego. Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves od dwunastu lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. Do konkursu Art Moves 2019 zgłoszono niemal tysiąc prac z całego świata. Tegoroczne hasło brzmiało: „Nadciągająca katastrofa czy szansa, by uratować siebie i świat?”. Zwycięzcą konkursu został Dawid Celek. Przyznano też dziewięć wyróżnień. W ramach rzeczonego festiwalu w przestrzeni Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, które poruszają ważne i aktualne tematy. Na nośnikach, takich jak billboardy, citylighty i ekrany Led, które zwykle wykorzystywane są do ekspozycji reklam prezentowane są prace artystyczne odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy. Jednym z najważniejszych elementów festiwalu sztuki billboardowej jest międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę billboardową organizowany corocznie. Prace do niego zgłaszane są twórczą wypowiedzią artystyczną na temat festiwalowego hasła. Jest ono wybierane w taki sposób, by korespondowało z procesami i zjawiskami społecznymi kształtującymi współczesny świat. Wyrastają z refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym. Są także wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Hasło, jakie w tym roku interpretowali artyści to „Nadciągająca katastrofa czy szansa, by uratować siebie i świat?”. W rywalizacji wzięło udział pięciuset trzydziestu dziewięciu artystów z sześćdziesięciu ośmiu krajów. Były to prace m.in. z Rosji, USA, Tajwanu, Chin, Macedonii, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii czy Iranu. Wyjątkowo dużo prac nadesłano z Chin i Indii. Prace oceniało jury w składzie: Adam Niklewicz, Mark Titchner, Małgorzata Augustyniak, Rafał Góralski wyróżniło dziesięć prac, które zostaną pokazane na billboardach w ramach Festiwalu Art Moves 2019. Wśród nich znajdą się Dawid Celek (Polska), Marek Maciejczyk (Polska), Patrick Baumann (Szwajcaria), Cristian Brinza (Mołdawia), Salma Abbassi (Tunezja), Paweł Miszewski (Polska), Łukasz Dukowicz (Polska), Mario Estevez (Meksyk), Wei Su (Kanada) oraz Michael Mayevsky (Ukraina). Za najbardziej interesującą pracę uznano projekt, którego autorem jest Dawid Celek. Do niego powędrowałą główna nagroda konkursu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama