Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

O szukaniu pracy

Perspektywa rozwijającego się rynku pracownika i fakt, że w niektórych branżach brakuje rąk do pracy sprawia, że nie tylko pracodawcy biją się o potencjalnego kandydata na jakieś stanowisko – o swoich użytkowników walczą także portale oferujące ogłoszenia o prace. Ich kampanie są coraz bardziej spektakularne, o czym świadczy, chociażby, ta przeprowadzona przez Pracuj.pl. Jednak to nie jedyna strona internetowa z ogłoszeniami o pracę, która walczy o użytkownika. Aczkolwiek Aplikuj.pl postawiło na outdoor. Wzbudzenie zainteresowania młodego użytkownika wymaga czasami zabawnego odwołania się do stylu retro. Właśnie to postanowiono zrobić w tej kampanii. Składa się ona z dziewięciu kreacji. Na każdej z nich znajduje się utrzymana w czarno-białej kolorystyce postać, której wygląd każe ją uplasować na początku XX wieku. Hasła, znajdujące się obok są jednak jak najbardziej współczesne, choć odrobinę stylizowane. „Nadmiar pieniędzy nigdy nie wyprowadził mnie z równowagi”, „Jak cię widzą, tak ci płacą” czy „Umiesz liczyć, licz na siebie”. Właśnie ich zastosowanie upodabnia billboardy do internetowych memów, które cieszą się niebywałą wręcz popularnością. Hasło „Twoja kariera zaczyna się tutaj” każe sądzić, że kampania rzeczywiście kierowana jest do ludzi młodych, poszukujących swojej pierwszej pracy. Z pewnością pomysł ten wyróżnia się ciekawym podejściem i świeżością w porównaniu do innych kampanii.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama