Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Na przekór social mediom

Media społecznościowe zdominowały życie dużej części ludzkości. Wielu z nas nie wyobraża sobie jakiejkolwiek podróży, która nie łączy się z publikowaniem na Instagramie dziesiątek zdjęć oznaczonych odpowiednim hashtagiem z nazwą miasta. Wiedeń postanowił wyjść naprzeciw temu trendowi, promując kampanię pod hasłem „See Vienna, not #Vienna”. Ma ona zwrócić uwagę turystów na to, że dużo ważniejsze od pstrykania kolejnych zdjęć jest rozkoszowanie się miastem, podziwianie architektury i zabytków oraz zwykłe przezywanie. Robiąc zdjęcia non stop, nie ma się bowiem niemal żadnych wspomnień. W ramach kampanii prowadzono zintegrowane działania. Część z nich skupiała się na billboardach, plakatach i przekazach na wyświetlaczach digital signage umiejscowionych nie tylko w samym Wiedniu, ale także na tamtejszym lotnisku i w stolicach, z których turyści najczęściej do Wiednia przyjeżdżają. Reklamy z odpowiednim hasłem i kryjącym się za nim sensem pojawiły się także w social mediach i prasie drukowanej. Największym przedsięwzięciem w ramach kampanii było jednak umieszczenie słynnego obrazu Gustawa Klimta „Pocałunek” za szybą z wielkim znakiem „#”. W ten sposób usiłowano pokazać, że patrząc przez perspektywę Instagrama, nie zauważa się tego, co najważniejsze. Aby to udowodnić zaproszono do Wiednia także kilku popularnych influencerów, którym zaproponowano odwyk od mediów społecznościowych. Z pewnością podejście reprezentowane przez Wiedeń wyróżnia się na tle innych miast. Warto jednak zwracać uwagę na to, że nasze konta w social mediach nie zawsze mają wiele wspólnego z prawdziwym przeżywaniem.  

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama